صفحه اصلی / سرخط خبرها / اهمیت برند در بازاریابی اینترنتی

هرمز مهراني، عضو هيات علمي دانشگاه

اهمیت برند در بازاریابی اینترنتی

سرمقاله 

بازاریابی در کسب‌وکار‌های اینترنتی شباهت زیادی با بازاریابی متعارف دارد؛ یعنی در این نوع بازاریابی نیز نیاز به بخش‌بندی بازارها، انتخاب بازار‌های هدف و جایگاه‌سازی وجود خواهد داشت. آمیخته بازاریابی مانند محصول، قیمت، کانال‌های توزیع و پخش، مهارت‌های ارتباطی کارکنان و فروشندگان باید متناسب با بازار هدف انتخاب‌شده تطبیق شوند و براساس آن عمل شود. تفاوت بازاریابی متعارف با اینترنتی در این است که در بازاریابی اینترنتی برند از اهمیت بیشتری نسبت به بازاریابی برای محصولات متعارف برخوردار است که کسب‌وکار‌های اینترنتی چون در فضای مجازی فعالیت می‌کنند باید برای ایجاد برند و اطمینان نسبت به آن تلاش بیشتری کنند.
در بازاریابی متعارف تعامل فروشنده و خریدار و مشاهده دارایی‌های فیزیکی شرکت در مشتری اعتماد ایجاد می‌کند، اما در کسب‌وکار‌های اینترنتی این پارامتر‌ها وجود ندارند و باید از روش‌های دیگری این اعتماد به برند کسب‌وکار اینترنتی را ایجاد کرد.
یکی از چالش‌های اساسی دیگر در کسب‌وکار‌های اینترنتی جلب‌توجه مشتری است. به عنوان مثال مشتریان به علت قدرت برند شرکت‌های جهانی به آنها اعتماد می‌کنند و اطمینان دارند که محصول خریداری‌شده را دریافت خواهند
کرد. البته برند برای شرکت‌هایی که بازاریابی متعارف هم انجام می‌دهند، مهم است، اما برای شرکت‌هایی که در حوزه کسب‌وکار‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند خیلی می‌تواند چالشی‌تر و مهم‌تر باشد. ضمنا از آنجا که در کسب‌وکار‌های اینترنتی هزینه‌ها می‌تواند کمتر باشد، مشتریان این نوع کسب‌وکار‌ها هم انتظار دارند که هزینه کمتری را پرداخت کنند که البته این می‌تواند یک مزیت برای این نوع کسب‌وکار‌ها باشد تا به وسیله آن مشتریان بیشتری را جذب کنند. درباره بازاریابی برای کالاهایی که برای کاربری آنها نیاز به آموزش وجود دارد نیز باید در سایت تمهیدات خاصی اندیشیده شود، زیرا امکان تعامل و آموزش حضوری وجود ندارد که در این راستا و در جهت اعتمادسازی‌ها نسبت به برند، گارانتی‌ها و ضمانت‌ها هم از اهمیت بیشتری برخوردارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.