چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / اسامی مفسدان اقتصادی اعلام شد+حکم مجرمان

اسامی مفسدان اقتصادی اعلام شد+حکم مجرمان

رئیس کل دادگستری استان گلستان اسامی برخی از مفسدان اقتصادی که پرونده‌های آنها در محاکم قضایی به رأی نهایی رسیده بود را اعلام کرد.

وی افزود: بر این اساس ۸ پرونده مشمول این قانون شده که نتیجه نهایی و اسامی افراد اعلام می‌‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: در نخستین پرونده شاکی بانک کشاورزی استان بوده متهم کوروش صداقت به اتهام اختلاس توأم با جعل اسناد بانکی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال بوده است.

وی افزود: متهم به تحمل ۴ سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و پرداخت ۸۷۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال بابت رد مال در حق بانک مربوطه و مبلغ یک میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

هاشمیان گفت: اداره امور مالیاتی استان گلستان و دادستان مرکز استان شاکیان دومین پرونده بودند که متهم کاظم مقدری به جرم اختلاس یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۱۴۰ ریال که به ۲ سال حبس تعزیری و انفصال موقت به مدت ۵ سال از خدمات دولتی و جزای نقدی معادل ۲ برابر مال مورد اختلاس در حق دولت محکوم شد.

وی گفت: آقایان محسن نجاتی‌منش و میثم مهاجر به اتهام شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه مردم و منجر به هدر دادن اموال آنها، هر کدام به ۳ سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۱۰۹ ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: آقایان حسن احمدی، محمود سالاروند، علی‌اکبر سفیدیان، حمید دالوند، محمدباقر یزدانی، مرتضی قربان‌زاده، سعید عسگری‌گلوگاهی و علی‌اکبر غلامحسینی به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته کالای مجاز کامیون‌های کشنده شامل ۳۲ دستگاه به ارزش مبلغ ۷۵ میلیارد و ۶۴۱ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۵۰۱ ریال متهم شدند که بر اساس حکم دادگاه آقای محمدباقر یزدانی به ۹ ماه حبس تعزیری و جزای نقدی بیش از ۵۰ میلیارد ریال، علی‌اکبر غلامحسینی ۹ ماه حبس تعزیری و جزای نقدی بیش از ۴۰ میلیارد ریال، علی‌اکبر سفیدیان یک سال حبس تعزیری و بیش از ۱۴ میلیارد ریال و آقایان حسن احمدی و سعید عسگری هر کدام به یک سال حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ ۱۶۳ میلیارد ریال محکوم شدند.

هاشمیان افزود: در پنجمین پرونده شاکی اداره مالیاتی بوده و متهم ابوالقاسم کشیرنوکنده به جرم جعل فیش مالیاتی و اختلاس به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۲۱ میلیون و ۳۲۴ هزار ریال به ۴ سال و ۹ ماه حبس تعزیری،پنج سال و نیم انفصال موقت و ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

وی بیان کرد: در ششمین پرونده بانک توسعه و تعاون استان شاکی بوده و متهمان سیدمحمدکاظم میرافضل و سید مصطفی عقیلی به اتهام مباشرت در پولشویی و اختلاس به میزان ۱۳ میلیارد ریال اختلاس و ۱۲ میلیارد ریال پولشویی به ۵ سال حبس تعلیقی و ۷۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: به شکایت بانک سپه استان متهم علی جعفری به جرم اختلاس به مبلغ یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون و ۴۴۷ هزار ریال دستگیر و دادگاه وی را به علت بازگشت دادن همه وجوه به بانک به ۵ سال انفصال موقت محکوم کرد.

هاشمیان اظهار داشت: در آخرین پرونده نیز بانک سپه استان شاکی پرونده بوده و متهم حمیدرضا سجادی فرزند محمدعلی به جرم اختلاس به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توأم با جعل اسناد بانکی به ۱۰ سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال به شاکی و دو برابر جزای نقدی محکوم شد

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.