صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ابراز تردید دیده‌بان حقوق‌بشر آسیا از صحت تحقیقات دولتی درباره روهینجاها
ابراز تردید دیده‌بان حقوق‌بشر آسیا از صحت تحقیقات دولتی درباره روهینجاها

ابراز تردید دیده‌بان حقوق‌بشر آسیا از صحت تحقیقات دولتی درباره روهینجاها

دیده‌بان حقوق بشر آسیا که اقدامات خودسرانه علیه روهینجایی‌ها در میانمار را رصد می‌کند، اعلام کرده که نسبت به اقدامات و تلاش های دولت درباره رسیدگی به این مساله و شناسایی هویت عاملان آن تردید دارد.

مسلمانان روهینجا

 به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریچارد ویر، از دیده بان حقوق بشر آسیا گفت:‌ حالا مشخص شده که کمیسیون مستقل رسیدگی به نقض حقوق بشر در راخین میانمار تحقیقات جدی و بی‌طرفانه‌ انجام نمی دهد و اقدامات لازم را برای تشخیص هویت عاملان این جنایات و اجرای عدالت برای آنها صورت نمی‌دهد.

دولت میانمار به خاطر خشونت‌های صورت گرفته از سوی نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینجایی به شدت مورد انتقاد است. سازمان ملل این اقدامات را پاکسازی قومیتی اعلام کرده است.

این کشور یک کمیسیون تحقیق و تفحص در ژوئیه سال جاری میلادی تشکیل داد تا به بررسی ادعای نقض حقوق بشر و اجرای عدالت بپردازد.

اما رئیس این کمیسیون که از کشور فیلیپین است تاکنون کسی را متهم نکرده است.

دیده بان حقوق بشر آسیا به این کمیسیون هشدار داده که با جدیت و بدون جانبداری به این پرونده رسیدگی کند، تا دولت میانمار از آن سوء استفاده نکند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.