صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان با فرمول و حفظیات نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند
وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان با فرمول و حفظیات نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند

وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان با فرمول و حفظیات نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که تمرکز ما تنها روی تشریح مشکلات باشد تحولی رخ نمی دهد.

وزیر آموزش و پرورش- سیدمحمد بطحائی- بطحائی-بطحایی

به گزارش کسب و کار نیوز، صبح امروز سید محمد بطحایی در دومین  روز از سفر به استان خراسان رضوی، پس از شرکت در آئین غبارروبی گلزار شهدای کاشمر و حضور بر سر مزار شهید مدرس و ادای احترام به مقام والای آن روحانی مبارز در جمع فرهنگیان کاشمر (ترشیز کهن)اظهار کرد: اینجانب حامل ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور برای مردم این خطه از کشور هستم.

وی افزود: هرچند سفر های استانی سخت و دشوار است اما این نوید را می دهد که ما در برابر مسائل ومشکلات پیچیده تنها نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیان مشکلات توسط نمایندگان مدیران این شهر تصریح کرد: اگر سی سال پیش هم دور هم جمع می شدیم باز این مشکلات مطرح می شد، بنابراین اگر رویکرد های آموزش و پرورش تغییر نکند سی سال آینده باز همین مشکلات مطرح خواهد شد و تا زمانی که تمرکز ما روی تشریح مسایل باشد بازهم اتفاقی رخ نخواهد داد.

بطحایی گفت: پیچیدگی مسایل آموزش و پرورش بدان جهت است که حل همه مسائل تنها به آموزش و پرورش بستگی ندارد و گستردگی نیز مزید بر علت است.

وی با اشاره به همیت نقش مدرسه در فرایند تعلیم و تربیت ادامه داد: مدرسه محل تمرین زندگی برای دانش آموزان است و براساس آموزه های اسلامی ایرانی تلاش کردیم مدارس را به این سمت ببریم اما چنان که باید و شاید موفق نبودیم.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: دیدگاه بسیاری از خانواده‌ها این است که فرزندشان رتبه های علمی  به دست آورند واین موضوع آزار دهنده است، لذا آموزش و پرورش باید تلاش کند این مسیر را عوض کند.

وی افزود: اگر دغدغه فضای مدرسه را داریم بخاطر آن است که بچه ها قرار است مهارت های زندگی را در مدرسه فرا گیرند و دانش آموزان با فرمول و حفظیات نمی توانند زندگی خود را اداره کنند بنابراین نباید رقابت های فردی در مدرسه انجام شود لذا رقابتهای گروهی باید جایگزین شود.
وزیر آموزش و پرورش بر سنگینی کار معلمان در مدارس تاکید وعنوان کرد: نظریه پردازی شاید به سهولت انجام شود اما عمل به آن بسیار دشوار و سخت است.

وی افزود:  از امسال رقابتهای فردی را در مدارس ابتدایی ممنوع کردیم تا رقابتهای گروهی جایگزین آن شود و بتوانیم شادی و نشاط  را به مدارس بیاوریم این مهم محقق نمی شود مگر اینکه خانواده‌ها آموزش و پرورش را همراهی کنند.

بطحایی اظهار کرد: لازمه تحول در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش در جامعه است و باید آن را عملی کنیم و تنها در گفتار باقی نمانیم.

وی با اشاره به فضیلت معلمان گفت: از لحاظ جمعیت،تعهد، عشق و علاقه هیچ صنفی مانند معلمان نیست و این سرمایه‌ای است که باید قدر آن را دانست، به مدرسه باید فرصت ارائه خلاقیت داد و  یکی از راه ها، ارتقای شایستگی های عوامل مدرسه و تفویض اختیار به مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: حجم وسیع بخشنامه‌ها خلاقیت را از مدارس گرفته است لذا در راستای تمرکز زدایی در سال تحصیلی جدید هفته‌ای دو ساعت زمان در اختیار مدیر  و مربی پرورشی قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی تلویزیون تعاملی امکان تعامل بین صف و ستاد فراهم می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد: برای اینکه مدرسه محل زندگی دانش آموزان شود نیازمند استلزاماتی  از جمله رفع تمرکز زدایی وتفویض اختیار، حل مشکلات معیشتی و فرهنگ سازی  در جامعه هستیم.

در ادامه این مراسم، خدابنده مدیرکل خراسان رضوی اظهار کرد: تقویت و افزایش انگیزه معلمان و دانش آموزان دو مقدمه و زیرساخت تحول در آموزش و پرورش است که باید محقق شود.

وی از تدارک و ارائه رفاهیات برای فرهنگیان استان خراسان رضوی با هدف تقویت انگیزه آنان خبر داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اولویت ها و اهم برنامه های مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن احمدی صبح امروز طی سخنانی در جمع مدیران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.