صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / کاهش امنیت شغلی در اروپا

کاهش امنیت شغلی در اروپا

دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد شمار مشاغل پاره وقت و موقت در بین کشورهای اروپایی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، شانس افراد برای یافتن شغل دائمی در بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ همواره رو به کاهش بوده است، به گونه‌ای که سهم مشاغل موقت از کل مشاغل در اتحادیه اروپا از ۱۱ درصد در سال ۲۰۰۲ به ۱۳ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

۱۴ درصد زنان شاغل در اتحادیه اروپا و ۱۳ درصد مردان تا پایان سال ۲۰۱۷ دارای مشاغل موقت یا پاره وقت بوده‌اند. به گفته مرکز آمار اتحادیه اروپا، بالاترین نسبت مشاغل موقت در لهستان و اسپانیا با ۲۶ درصد مشاهده شده است و پس از این کشورها، پرتغال با ۲۲ درصد و کرواسی با ۲۰ درصد قرار دارند. این در حالی است که کمترین میزان مشاغل موقت در رومانی با تنها یک درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، لیتوانی با ۲ درصد و استونی و لتونی با ۳ درصد قرار دارند.

در مشاغل پاره وقت نیز رشد این مشاغل نشان‌دهنده بروز تحولات موثر بر بازار کار اروپا بوده است. سهم افراد دارای شغل پاره وقت در اتحادیه اروپا از ۱۵ درصد در سال ۲۰۰۲ به ۱۹ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است. ۳۱ درصد زنان و ۷ درصد مردان در اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۱۷ در مشاغل پاره وقت مشغول به کار بوده‌اند.

بالاترین نرخ مشاغل پاره‌وقت مربوط به هلند با ۴۷ درصد بوده است و پس از این کشور، اتریش با ۲۸ درصد، آلمان با ۲۷ درصد و بلژیک و انگلیس با ۲۴ درصد قرار گرفته‌اند. کمترین نسبت هم در بلغارستان با ۲ درصد، مجارستان با ۴ درصد و کرواسی با ۵ درصد مشاهده شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، تهران به‌عنوان مرکز سیاسی و اداری، کانون اقتصادی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.