صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / چگونه مشکل پرش صفحه موبایل خود را حل کنید؟
چگونه مشکل پرش صفحه موبایل خود را حل کنید؟

چگونه مشکل پرش صفحه موبایل خود را حل کنید؟

گاهی در برخی از موبایل ها، نور صفحه نمایش دچار مشکلاتی می شود؛ فلش زدن صفحه نمایش یا کم و زیاد شدن نور LCD نمونه هایی از این مشکل است. اما چگونه می توان این موارد را حل کرد؟

مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری؟
جالب است بدانید که در گوشی های قدیمی مشکلات صفحه نمایش سخت افزاری بود اما در گوشی های هوشمند امروزی، پای نرم افزار هم در میان است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا،  مشکل لرزش و پرش صفحه نمایش گوشی عمدتا به دلیل عدم هماهنگی بین پردازنده گرافیکی و سی پی یو در گوشی به صورت سخت افزاری یا نرم افزاری است. این مشکل معمولا به علت کیفیت نامطلوب گوشی رخ می دهد.

حل مشکل چشمک زدن صفحه گوشی اندروید
پیش از هر کاری اول یک بار گوشی خود را ری استارت کنید تا شاید مشکلتان حل شود. اگر باز هم کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی را تجربه کردید، به تنظیمات گوشی رفته و در قسمت Display به تنظیمات Brightness یا روشنایی بروید.

اگر گوشی شما دارای سنسور تشخیص میزارن نور باشد، آن را با برداشتن تیک گزینه Automatic/Adaptive Brightness غیر فعال کنید. حسگر تشخیص نور، مقدار نورهای محیط بیرون را شناسایی کرده و بر اساس آن به شکل اتوماتیک نور صفحه نمایش را تنظیم می کند که ممکن است به مرور زمان دچار مشکل شده باشد.

عمده ترین روش های بررسی ایراد پریدن صفحه
اگر بعد از نصب برنامه ای خاص، کم و زیاد شدن نور و پرش صفحه گوشی اندروید اتفاق افتاده است، می توانید برنامه را در تنظیمات متوقف کنید تا ببینید اشکال از آن برنامه بوده است یا نه. روش دیگر، بوت کردن گوشی در حالت ایمن یا Safe Mode است. یکی از قابلیت های امنیتی جالب اندروید، ویژگی مذکور است که با قرار دادن در حالت بوت Safe Mode می توانید مشکلات دستگاه را بررسی کنید.

برای رفتن به حالت Safe Mode دکمه پاور گوشی خود را نگه دارید تا منوی خاموش شدن ظاهر شود. سپس نماد پاور را فشار داده و نگه دارید تا منوی پاپ آپ حالت Safe Mode ظاهر شود و پیغام Reboot To Safe Mode را OK بزنید. اکنون دستگاه شما به حالت امن بوت وارد می شود و تمام برنامه ها و ابزار های نصب شده، غیر فعال و پنهان می شوند. این کار فرصتی به شما می دهد تا بررسی کنید مشکل از نرم افزارهای اضافه شده نباشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.