صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / وزیر نیرو: ۶۸ پروژه آب و برق در مازندران در حال اجراست
وزیر نیرو: ۶۸ پروژه آب و برق در مازندران در حال اجراست

وزیر نیرو: ۶۸ پروژه آب و برق در مازندران در حال اجراست

وزیر نیرو گفت که 68 پروژه آب ، برق و فاضلاب هم اکنون در استان مازندران در حال اجراست و تا سال 1400 به بهره برداری می رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد گلورد در شهرستان نکا در گفت و گو با خبرنگاران هزینه اجرای این طرح ها را ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و میانگین پیشرفت آنها را ۶۰ درصد اعلام کرد.
وی همچنین گفت که در سفر ۲روزه به مازندران از ۱۳ طرح آب و فاضلاب و برق استان بازدید کرد که تعدادی از آنها به بهره برداری رسید و تعدادی ساخت آنان آغاز شد.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اجرای طرح های زیرمجموعه این وزارتخانه تاثیر مهمی بر وضعیت استان خواهد گذاشت ، افزود : از جمله پروژه‌های مهم مازندران در بخش برق ، نیروگاه کاسپین بود که اولین نیروگاه گازی کلاس ‘ اف F ‘ کشور محسوب می شود که بیشترین راندمان را خواهد داشت.
اردکانیان گفت: با توجه به مختصات این نیروگاه بویژه در منطقه سرسبز مازندران، بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارد و امیدواریم واحد بخار آن نیز هر چه زودتر مطابق برنامه به مرحله اجرا دربیاید.
نیروگاه گازی کاسپین با قابلیت تولید حدود ۳۱۰ مگاوات برق عصر دیروز چهارشنبه با حضور وزیر نیرو در شهرستان نوشهر بهره برداری شد.
عملیات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی نوشهر از تیرماه سال ۱۳۹۵ با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیون یورو از محل مشارکت بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی در زمینی به مساحت کمتر از هشت هکتار آغاز شده بود.
وزیر نیرو به بهره برداری از سه پست برق در سفر ۲ روزه اش به مازندران اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این پست ها تاثیر مهمی در کنترل ولتاژ یا کاهش افت ولتاژ برق و آسیب ندیدن وسایل برقی شهروندان دارد.
وی اضافه کرد: در ارتباط با بخش آب نیز برنامه ما در این حوزه نیز گسترده است که در حال حاضر ۲ تصفیه خانه مهم آب یکی در شهر ساری و دیگری در شهر بابل و همچنین تصفیه خانه بزرگ فاضلاب ساری را در دست اجرا داریم که امیدورایم این طرح ها با سرعت بیشتری پیش برود تا مطابق برنامه در آذر ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
اردکانیان گفت: پروژه های سدسازی استان مازندران وضعیت خوبی دارد، اما به جهت محدودیت منابع مالی اجرای عملیاتی این پروژه ها با کندی مواجه است که بایستی از طرق مختلف منابع مالی آن هر چه زودتر فراهم شود.
وی افزود: با تلاش و پشتیبانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که همیشه همگام با وزارت نیرو بوده اند، این مهم در دست پیگیری است.
وزیر نیرو بعد از ظهر چهارشنبه سفر ۲ روزه اش را به مازندران از غرب این استان آغاز کرد.
بازدید از سد گلورد در شرق مازندران یکی از برنامه های اصلی وزیر نیرو در سفر به مازندران بود.
سدگلورد که در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر نکا ساخته شد، تیر ماه پارسال به بهره برداری رسید.
این سد از نوع سنگریزه ای با رویه بتنی با طول تاج ۲۷۰ و ارتفاع ۱۰۰ متر از بستر رودخانه است که تامین آب کشاورزی و تولید برق در منطقه شرق مازندران را با حجم مخزنی حدود ۱۰۷ میلیون مترمکعب آب بر عهده دارد.
۷۳۳۲/۱۶۵۴

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.