صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / طرح کارآفرینی در دانشگاه پیام‌نور توسعه می‌یابد

رئیس دانشگاه پیام‌نور بر طرح توسعه کارآفرینی:

طرح کارآفرینی در دانشگاه پیام‌نور توسعه می‌یابد

رئیس دانشگاه پیام‌نور بر طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید برای حل معضلات منطقه خود، کارآفرینی کنند و علم را در بر اساس ظرفیت‌ها به مرحله عملیاتی کارآفرینی و رونق اقتصادی برسانند.

 دانشگاه‌های پیام‌نور واحد شهرهای یزد، کرج، کرمان، اصفهان، اردبیل، تبریز و ساری در مراسمی با حضور محمد‌رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام‌نور و اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صاحب مرکز رشد و نوآوری شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از دانشگاه پیام‌نور، رئیس دانشکاه پیام‌نور در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه پیام‌نور مرکز ساری برگزار شد، هدف از ایجاد مراکز رشد و نوآوری در این دانشگاه را ترغیب دانشجویان و استادان به انجام فعالیت‌های کارآفرینی مبتنی بر نوآوری و توانمندسازی آنان برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین تقویت ارتباط دانشگاه با حوزه صنعت عنوان کرد.

زمانی با بیان اینکه با راه‌اندازی این هفت مرکز، شمار دانشگاه‌های پیام‌نور دارای مراکز رشد و نوآوری به ۱۰ واحد می‌رساند که در مراکز استان‌ها فعال هستند، گفت: باید با وفاق و همدلی جایگاه دانشگاه را ارتقا دهیم.

وی افزود: دانشگاه پیام‌نور با ظرفیت گسترده دانشجویی و اعضای هیأت علمی مجرب و دیگر نیروهای انسانی کارآمد، بستر توسعه جامعه را فراهم می‌کند.

زمانی گفت: دانشگاه پیام‌نور در سال‌های گذشته مقوله آموزش را بیشتر مورد توجه قرار می‌داد، اما با مطرح شدن نسل سوم فعالیت دانشگاه‌ها، این دانشگاه هم تلاش کرده است تا دانشگاه را از نسل دوم به نسل سوم ارتقا دهد.

وی توضیح داد: در نسل سوم دانشگاه‌ها، مباحث پژوهشی، فناوری، ارتباط با صنعت با هدف تبدیل علم به ثروت مورد توجه جدی وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و همسو با این رویکرد دانشگاه پیام‌نور نیز فعالیت‌های دانش‌بنیان را ایجاد کرده است.

وی با عنوان اینکه همه مراکز علمی و دانشگاهی باید فعالیت‌هایی را انجام دهند تا جامعه از منافع علمی دانشگاه‌ها بهره‌مند شود، افزود: دانشگاه‌ها باید برای حل معضلات منطقه خود، کارآفرینی کنند و علم را در بر اساس ظرفیت‌ها به مرحله عملیاتی کارآفرینی و رونق اقتصادی برسانند.

زمانی اظهار کرد: نقش‌آفرینی دانشگاه پیام‌نور در سرمایه‌گذاری منطقه خود باید گسترده‌تر شود، چراکه معتقدیم دانشگاه‌ها یکی از حلقه‌های سرمایه‌گذاری در هر منطقه هستند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور بر تداوم نقش آموزشی این دانشگاه نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۵۰۰ هزار دانشجو، چهار هزار عضو هیأت علمی و ۱۰ هزار کارمند است.

وی جهت‌دهی علمی دانشگاه‌ها به سمت بین‌المللی شدن را ضروری دانست و افزود: دیپلماسی علمی را در عرصه بین‌المللی با هدف مبادله استاد، جذب دانشجو و انجام طرح‌های پژوهشی مشارکتی باید گسترش دهیم.

زمانی وضعیت علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مناسب و سرآمد دانست و گفت: دانشگاه‌های کشور می‌توانند در برخی از کشورهای منطقه فارسی‌زبان نظیر افغانستان دانشجو جذب کند.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.