سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / تنوع در حوزه‌های اقتصادی، حاشیه‌ای امن برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند
تنوع در حوزه‌های اقتصادی، حاشیه‌ای امن برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند

فرماندار کاشان:

تنوع در حوزه‌های اقتصادی، حاشیه‌ای امن برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند

فرماندار کاشان گفت: سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌های اقتصادی نظیر گردشگری باعث خروج شهرستان از اقتصاد تک محصولی شده و حاشیه‌ای امن را برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند.

گردشگری

به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا مومنیان در هم اندیشی صنایع زنجیره تامین و تولید فرش ماشینی اظهار کرد: مدیریت و برنامه ریزی جامع در حوزه فرش ماشینی، به دست آوردن کنترل بازار عرضه و فروش فرش و حذف واسطه ها از جمله راهکارهای افزایش درآمد در این عرصه است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی ویژه کشور در حوزه صنعت، گفت: جهت گیری شدیدی به سمت تولید فرش ماشینی طی ۴۰ سال اخیر در شهرستان وجود داشته است به طوری که بالغ بر ۷۵ درصد سرمایه گذاری، تولید و اشتغال این صنعت در منطقه کاشان انجام شده است.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: کوچکترین آسیب پذیری در زنجیره تامین، تولید و فروش فرش ماشینی، بخش عمده ای از صنعت و اشتغال شهرستان را تحت الشعاع قرار می دهد و در حوزه هایی نظیر بیمه، مالیات و تامین زیر ساخت های حیاتی تلاش ما بر این است که مشکل جدی برای تولیدکنندگان ایجاد نشود.

فرماندار کاشان تاکید کرد: برگزاری جلسات، همفکری صاحبان صنایع و مدیران بخش دولتی، در حل موانع و مشکلات صنعت بسیار موثر است و امیدواریم با حمایت مجموعه زنجیره تامین و تولید فرش ماشینی در همه حوزه های ریسندگی، بافندگی و تکمیل، زمینه استمرار تولید فراهم شود.

مومنیان افزود: فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری و جایگزین کردن با تولید فرش ماشینی در منطقه وجود دارد که باید مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گیرد. البته در حوزه گردشگری نیز آسیب هایی نظیر هجوم سرمایه گذاری به سمت خانه های تاریخی متوجه سرمایه گذاران است که می تواند در آینده باعث ایجاد مشکل شود.

نشست هم اندیشی صنایع زنجیره تامین و تولید فرش ماشینی با حضور فرماندار کاشان و صاحبان صنایع در محل اتحادیه تولیدکنندگان فرش ماشینی و صنایع وابسته، برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.