صفحه اصلی / استان ها / سمنان / ناسالم بودن احشاء ۳۱ درصد دام‌های عید قربان گذشته!
ناسالم بودن احشاء ۳۱ درصد دام‌های عید قربان گذشته!

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان هشدار داد:

ناسالم بودن احشاء ۳۱ درصد دام‌های عید قربان گذشته!

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از راه‌اندازی 29 اکیپ ثابت و سیار برای نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌هادر روز عید قربان امسال خبر داد.

عید قربان در میان اهل تسنن جرگلان خراسان شمالی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمد سعیدی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۶ اکیپ ثابت و ۱۳ اکیپ سیار به همراه ۲۰ دکتر دامپزشک، ۲۲بازرس بهداشت و ۱۰ ناظر شرعی ذبح کار نظارت بر ذبح در روز عید قربان را برعهده دارند.

وی از آماده کردن اماکن خاصی برای ذبح دام‌ها در روز عید قربان خبر داد و افزود: علاوه بر این همکاران ما در روز عید در پنج کشتارگاه استان حضور دارند و کار نظارت بر ذبح دام‌ها را برعهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه تمام خدمات دامپزشکی به صورت رایگان ارائه می‌شود از عموم شهروندان خواست ذبح قربانی خود را در کشتارگاه‌ها و مناطق تعیین شده در سطح استان انجام دهند و یا از طریق تماس با سامانه ۱۵۱۲ مراتب را اعلام تا کارشناسان دامپزشکی استان برای نظارت بر ذبح آنها در محل حضور یابند.

این دامپزشک با بیان اینکه متاسفانه بخش زیادی از مردم قربانی خود را در منزل یا مناطق غیربهداشتی انجام می‌دهند گفت: در خوشبینانه‌ترین شرایط تنها ۲۵درصد قربانی‌ها زیرنظر کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۰۰۰ دام در عید قربان در استان ذبح شده ادامه داد: متاسفانه سال گذشته تنها ۲۵۸۷ راس آنها زیرنظر دامپزشکی و در مناطق تعیین شده ذبح شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به خطر بروز بیماری‌ها و آلودگی دام‌ها، خطر آلودگی امحا و احشا دام‌ها را جدی دانست و گفت: متاسفانه سال گذشته احشاء ۳۱ درصد ۲۵۸۷ راس دام قربانی شده زیرنظر دامپزشکی در استان ناسالم بودند. البته گوشت آنها مشکلی نداشته و تنها در دو مورد آلودگی در گوشت‌ها وجود داشت.

وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته بیش از ۵ هزار دام قربانی در استان داشتیم که بخش اعظم آن زیر نظر همکاران ما نبوده و احتمالا این احشاء دام ها به مصرف مردم رسیده است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.