صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / فرهنگ ایثار و مقاومت فردایی بهتر برای ایران رقم می زند
فرهنگ ایثار و مقاومت فردایی بهتر برای ایران رقم می زند

پیام صالحی به ششمین جشن ایثار:

فرهنگ ایثار و مقاومت فردایی بهتر برای ایران رقم می زند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت و روحیه شهادت و باور به آرمان ­های بلند انقلاب اسلامی یعنی « استقلال »، « آزادی» و
«جمهوری اسلامی» ما را از مقاطع حساس به سلامت عبور داده و فردایی بهتر برای این سرزمین رقم می زند.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در پیامی به ششمین جشن ایثار که امروز در این وزارتخانه برگزار شود، آورد: ایثار و شهادت مفاهیم والای انسانی و ارزش­هایی معنوی هستند که انسان امروز برای دستیابی به آن­ها مسیر دشواری پیش­رو دارد.
در جهان پرآشوب کنونی که مرزهای اخلاقی و انسانی با هجمه­ های گسترده ­تری مواجه شده، زیست اخلاقی و گام نهادن در راه تعالی و تقویت روحیه فداکاری، ایثار و گذشتن از خود، سخت­ تر از هر زمان دیگری است. تردیدی نیست که ارزش­ های والای دینی همچون ایثار و شهادت، می­ تواند انسان را از گرفتار آمدن در منجلاب بی ­اخلاقی مصون بدارد؛ حقیقتی که در آیینه تمام نمای این سرزمین پهناور به کرّات مشاهده کرده ­ایم.
وی دراین پیام آورده است: قاب­ های ماندگار جلوه­ های ایثار، شهادت و مقاومت، از نخستین بارقه­ های شکل­ گیری نهضت انقلاب اسلامی تا پیروزی آن در بهمن ۵٧ و تأسیس نظام جمهوری اسلامی با آرمان­ هایی رفیع و معنوی، از مقاومت هشت ساله در نبردی نابرابر و ایستادگی راست قامتان تاریخ این مرز و بوم و دفاع جانانه از کیان سرزمین تا عزم راسخ مردمان پاکباخته در ساختن ویرانه­ های پس از جنگ و حرکت به سمت توسعه، پیشرفت و تعالی زینت بخش اوراق کتاب مردمی ترین انقلاب قرن در آستانه چهل سالگی آن است که برگ برگ آن به زیور فضایل اخلاقی همچون ایثار ، شهادت و مقاومت آراسته است.
وی در پیام خود افزوده است: رفع آسیب­ های اجتماعی، مبارزه با فساد لجام ­گسیخته، مقابله با بحران­ ها و مقاومت در برابر زورگویی­ ها و افزون­ خواهی­ های استعمارگران که گستاخ­ تر از هر زمان دیگر، نقشه­ های شومی برای آینده این ملت بزرگ در سر می­ پرورانند،تنها با حفظ روحیه انقلابی، عزم جهادی و تقویت فرهنگ ایثار، فداکاری، شهادت و مقاومت امکان­ پذیر است.
این پیام حاکی است: جوانان برومند این سرزمین بارها و بارها و در عرصه­ های گوناگون آن را آزموده اند؛ از جوانان دیروز جبهه ­ها تا جوانان امروز مدافعان حرم، از افتخار آفرینان در عرصه­ های جهانی علمی و فرهنگی و هنری تا قهرمانان ورزشی سرمایه­ های بی­بدیل و الگوهای ایثار ، فداکاری و شهادت در ایران امروز هستند که به آن­ ها افتخار می­ کنیم.
صالحی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و امام شهیدان، در ایام خاطره ­انگیز سالروز بازگشت شکوهمندانه و سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی که ایثار و مقاومت را معنایی دوباره بخشیدند، با تأسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت­الله خامنه­ای(مدظله­العالی) رویکرد حفظ انسجام، اتحاد و روحیه انقلابی را راهنمای خویش قرار می­ دهیم و با تمام توان برای آبادانی، سرافرازی و پیشرفت ایران اسلامی می­ کوشیم.
به گزارش کسب و کار نیوز، ششمین جشن ایثار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه برگزار شد.
در ادامه این مراسم نیز با حضور مسئولان حاضر در این مراسم از دو کتاب «ایستاده چون سرو» و «تلخ شیرین» رونمایی بعمل آمد.
جشن ایثار به همت مشاور امور ایثار و شهادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همه ساله و در آستانه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و همچنین روز مقاومت اسلامی با حضور ایثارگران و آزادگان این وزارتخانه و مجموعه های تابع برگزار می شود.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.