صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / تئاتر می تواند نمایشگر «زندگی مبتنی بر معرفت» شود
تئاتر می تواند نمایشگر «زندگی مبتنی بر معرفت» شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تئاتر می تواند نمایشگر «زندگی مبتنی بر معرفت» شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر به عنوان مادر هنرها، زمانی که گام در راه مقدسات می ­گذارد می ­تواند به زیباترین شکل و خلاقانه­ ترین روش، نمایشگر«انسانیت»، «دینمداری»، «بزرگواری»، «اخلاق مداری» و در یک کلام «زندگی مبتنی بر معرفت» باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در پیامی به سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی آورده است: «درود و سلام برتمامی عزیزانی که همت داشته­ اند و سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی را برگزار کرده ­اند.
دولت تدبیر و امید بر خویش می­ بالد که بار دیگر شاهد جشنواره تئاتر رضوی در استانی می­ باشدکه نشاط و سرزندگی، امید و معرفت در آن جریان دارد.»
وی می افزاید: «برگزاری چنین جشنواره­ای را که با نام مقدس علی­ ابن­ موسی­ الرضا(ع) و در استانی که به «باب الرضا(ع)»و «گنجینه معرفت­ ها »معروف است به فال نیک بایدگرفت.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این پیام تاکید دارد: تئاتر به عنوان مادر هنرها، زمانی که گام در راه مقدسات می ­گذارد می ­تواند به زیباترین شکل و خلاقانه­ ترین روش، نمایشگر«انسانیت»، «دینمداری»، «بزرگواری»، «اخلاق مداری» و در یک کلام «زندگی مبتی بر معرفت» باشد.
این پیام حاکی است: هنرمندان عرصه تئاتر رضوی که عشق به امام هشتم (ع) دل و روح آن­ها را مصفا کرده، آتش عشق نهفته را در دل عاشقان آن امام همام با زیباترین جلوه در تئاتر شعله ­ور می­ سازند.
به گفته صالحی جشنواره تئاتر رضوی که در بین جشنواره ­ها، به نامی زیبا و شاخصه ای ارزنده زینت یافته تا به امروز بسیار قدرتمند و توانمند درخششی قابل تحسین داشته و تلاش دست اندرکاران این جشنواره ستودنی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه این پیام ضمن آرزوی موفقیت برای برگزارکنندگان سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، می افزاید: عزم جدی داریم با حمایت­ های بیش از پیش ازهنرمندان این عرصه شاهد پیشرفت رشد و توسعه و توفیق روزافزون در این وادی باشیم.
به گزارش کسب و کار نیوز، سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه حضرت امام رضا(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی و گسترش فرهنگ تماشای تئاتر و انتقال مفاهیم بلند انسانی از طریق این هنر مردمی برگزار می شود.
سیزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» ضمن تأکید بر تولید کیفی و محتوایی آثار نمایشی مطابق با شأن و ساحت مقدس رضوی، پرهیزاز موضوعات کلیشه‌ای شهریور ماه ۹۷ برگزار می‌شود.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

کاربران آپارات سال گذشته ۶۳ میلیارد تومان درآمد داشتند

به گزارش کسب و کار نیوز ، از زمان راه‌اندازی سامانه درآمدزایی آپارات، اقبال کاربران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.