صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / بازیافت ارزان‌قیمت بطری‌های پلاستیکی در فرانسه
بازیافت ارزان‌قیمت بطری‌های پلاستیکی در فرانسه

بازیافت ارزان‌قیمت بطری‌های پلاستیکی در فرانسه

دولت فرانسه اعلام کرده که قصد دارد بطری‌های پلاستیکی را با روشی ارزان‌تر از ساخت لوازم پلاستیکی بازیافت کند. این طرح بخشی از برنامه بزرگ تشدید مقررات استفاده از مواد پلاستیکی است. دیگر ویژگی‌های این طرح شامل افزایش مالیات در دفن زباله و کاهش مالیات بر ارزش افزوده در فعالیت‌های بازیافتی است.

بطری پلاستیکی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اینهبیتت، وزیر محیط زیست فرانسه اظهار کرد: دولت، اقدامات خاصی برای حل مشکل آلودگی پلاستیک ارائه خواهد کرد. ما نیازمند تغییر در اقتصاد فرانسه هستیم و این تغییر با کمک شرکای اروپایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بخشی از این جنبش،  برنامه کاهش قیمت محصولات بسته‌بندی در ظروف بازیافت شده تا ۱۰ درصد است. سیستم تخفیف و حق بیمه نیز مصرف‌کنندگان خود را برای استفاده از گزینه‌های مقرون به صرفه تشویق می‌کند چون قیمت بطری ساخته شده با پلاستیک بازیافتی قطعا ارزان‌تر خواهد بود.

فرانسه در حال حاضر در بازیافت محصولات پلاستیک رتبه دوم اروپا را دارد و ۲۵.۵ درصد از ضایعات بسته‌بندی پلاستیک خود را بازیافت می‌کند و در مقابل، آلمان و هلند، ۵۰ درصد بازیافت ضایعات پلاستیکی دارند.

به همین دلیل دولت فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۲۵  میزان بازیافت پلاستیک خود را تا ۱۰۰ درصد تغییر دهد و این طرح یکی از  اقدامات اولیه در رسیدن به این هدف محسوب می‌شود.

Veolia و Suez  نیروگاه‌های بازیافت در بازار فرانسه هستند که مدت زیادی است خواستار تغییر مقررات برای تقویت کسب و کار در این زمینه شده‌اند.

خرده‌فروشان نیز به این برنامه پیوسته و به عنوان مثال شرکت فرانسوی E.Leclerc قول داده فروش پلاستیک‌های بدون استفاده را حذف و آنها را با پلاستیک‌های سازگار با محیط زیست مانند بامبو جایگزین کند. این شرکت یک سیستم امتیازدهی برای مشتریانی که بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای را در برخی از فروشگاه‌ها به مکان بازیافت تحویل می‌دهند ایجاد کرده است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.