صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ائتلاف ضد داعش: تنش اخیر با آمریکا بر روابط ترکیه با ائتلاف تاثیر نمی‌گذارد
ائتلاف ضد داعش: تنش اخیر با آمریکا بر روابط ترکیه با ائتلاف تاثیر نمی‌گذارد

ائتلاف ضد داعش: تنش اخیر با آمریکا بر روابط ترکیه با ائتلاف تاثیر نمی‌گذارد

یکی از ژنرال‌های ارشد ارتش انگلیس اعلام کرد: تنش اخیر میان آنکارا و واشنگتن باعث تغییر روابط نظامی ترکیه با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا نمی‌شود.

معاون فرمانده ائتلاف ضد داعش

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ژنرال فلیکس گدنی، معاون فرماندهی نیروهای ویژه ضربت مشترک ائتلاف بین‌المللی اعلام کرد: ترکیه یک عضو بسیار مهم ائتلاف بین‌المللی ضد داعش است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تنش‌های اخیر میان این دو متحد باعث تغییر رویکرد ترکیه در قبال ائتلاف بین‌المللی ضد داعش  و تعطیلی پایگاه اینجرلیک می‌شود، گفت: نه، هیچ‌گونه تغییری در روابط ما با ترکیه وجود ندارد. ترکیه به ائتلاف ضد داعش کمک کرده و یک متحد ارزشمند عضو ناتو بوده و همچنین یک متحد مهم منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اتفاقاتی در سطح استراتژیک در حال رخ دادن است اما در سطح عملیاتی و تاکتیکی تغییری در روابط تخصصی و کاری ما ایجاد نشده است.

ترکیه و آمریکا روابط بسیار پرتنش را طی می‌کنند. واشنگتن به تازگی وزیر کشور و وزیر دادگستری ترکیه را به دلیل آزاد نشدن کشیش آمریکایی بازداشت شده که با اتهامات تروریستی مواجه است تحریم کرد.

پس از این اتفاق دونالد ترامپ تعرفه‌هایی را علیه ترکیه اعمال کرد که این مساله تاثیر به سزایی بر کاهش ارزش لیر در برابر دلار داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.