صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مسکو: تعلیق معاهده “آسمان‌ باز” مسموم کننده روابط بین‌المللی است
مسکو: تعلیق معاهده “آسمان‌ باز” مسموم کننده روابط بین‌المللی است

مسکو: تعلیق معاهده “آسمان‌ باز” مسموم کننده روابط بین‌المللی است

معاون وزیر خارجه روسیه عمیقا از تصمیم واشنگتن برای تعلیق همکاری با مسکو تحت معاهده "آسمان‌ باز" ابراز تاسف کرد و آن را مسموم‌کننده روابط بین‌المللی دانست.

 سرگئی ریابکوف

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه لایحه “قانون اختیار دفاع ملی” را به امضا رساند و آن را رسما به قانون تبدیل کرد. براساس این لایحه، ایالات متحده تا زمانیکه تنبیهاتی علیه روسیه بابت نقض‌های پیشین در نظر گرفته شود، هیچ بودجه‌ای به اجرای معاهده آسمان‌ باز اختصاص نمی‌دهد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: به جای اینکه این مساله در چارچوب کمیسیون رایزنی آسمان‌ باز حل و فصل شود، متوجه شدیم که در لایحه جدید بودجه اجرای آن لغو خواهد شد. خب این انتخاب آمریکاست. این مسیری به سمت مسموم کردن روابط بین‌المللی از طریق متدهای یکجانبه است. مایه تاسف است.

به گفته این دیپلمات، مسکو این سند را با دقت بررسی خواهد کرد اما بودجه بی‌سابقه‌ای که آمریکا برای اهداف نظامی در این بودجه دفاعی جدید تعیین کرده است، مایه نگرانی است.

تعلیق معاهده آسمان باز تا زمانی که رئیس‌جمهوری آمریکا به کنگره اعلام کند که محدودیت‌هایی علیه روسیه بابت نقض‌های معاهده پیشین اعمال شده است، تداوم دارد. با این حال وزارت خارجه روسیه تاکید دارد که طبق توافق‌های بین‌المللی به وظایفش از جمله در معاهده آسمان باز عمل کرده است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت، مسکو آمادگی دارد درباره جدیدترین تسلیحات استراتژیک خودش با ایالات متحده رایزنی کند؛ با وجودی که اینها بخشی از معاهده کنترل تسلیحاتی آی‌ان‌اف‌ (معاهده نیروهای هسته‌ای میان‌برد) نیستند. این معاهده در دهه ۸۰ میلادی میان شوروی و ایالات متحده به امضا رسید.

ریابکوف همچنین گفت ایالات متحده آمریکا یک توافق تسلیحات دوجانبه دیگر (معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک) را از طریق مدرن‌سازی تسلیحاتش نقض کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.