صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / “دلالان” علت افزایش قیمت لبنیات در کهگیلویه و بویراحمد
“دلالان” علت افزایش قیمت لبنیات در کهگیلویه و بویراحمد

“دلالان” علت افزایش قیمت لبنیات در کهگیلویه و بویراحمد

معاون پشتیبانی و امور دام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلال ها علت افزایش قیمت لبنیات در بازار استان هستند.

شیر / لبنیات

به گزارش کسب و کار نیوز،  محمد جعفر طالبیان پور در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: این افراد با قیمت کم شیر را از روستائیان و دامداران خریداری و با قیمت هنگفت در بازار عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه متولیان باید از ادامه فعالیت منفعت طلبانه این افراد جلوگیری کنند، اظهار کرد: دلالان بسیاری از کالاها را با همان قیمت قبلی خریداری کرده و با قیمتی بسیار بیشتر و حتی چند برابر به مردم عرضه می کنند .

معاون پشتیبانی و امور دام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود کالاهای اساسی مورد نیاز در استان، تصریح کرد: در شرایط فعلی مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی مردم وجود ندارد .

طالبیان پور تصریح کرد: در انبارهای استان ۸۰۰ تن برنج، ۳۰ هزار تن گندم، ۲۰۰ تن مرغ منجمد، ۶۰ تن گوشت گوساله، یکهزار تن سویا، دوهزار تن ذرت و یکهزار تن جو ذخیره سازی شده است .

وی افزایش قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز را ناشی از افزایش قیمت نهاده های دامی عنوان کرد و ادامه داد: ۹۰ درصد از نهاده های دامی در کشور وارداتی است و قیمت سویا، جو و ذرت نیز افزایش یافته است.

معاون پشتیبانی و امور دام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افزایش قیمت نهاده های دامی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است و سویا از ۹۸۰ تومان در اریبهشت ماه امسال به یکهزار و ۵۰۰ تومان رسیده است .

طالبیان پور اضافه کرد: همچنین قیمت جو از ۹۸۰ تومان به یک یکهزار و ۴۰۰ تومان و ذرت از یکهزار و ۷۵۰ تومان به دوهزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.