سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / در اصفهان آب و آیین را از دست داده‌ایم

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان:

در اصفهان آب و آیین را از دست داده‌ایم

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گفت: بازنمود اقلیمی اصفهان تاثیر شگرف در شکل گیری زیست بوم فرهنگی ایران داشته است و همیشه به این مسئله توجه نکرده ایم. فقط دچار خشکسالی آبی نشده ایم بلکه دچار خشکسالی فرهنگی اجتماعی هم هستیم و به نظرم امروز هم آب و هم آیین را از دست داده ایم.

محمدجواد عیدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دوسالانه ایسنا اصفهان به خبرنگار ایسنا گفت: “فوتوژورنالیست” جلوه ای از روزنامه نگاری بوده که خود زبان گویایی است. همیشه روزنامه نگاری را به الهه سروش تشبیه می کنم به زبان اسطوره ای که پیام آور است و جایگاه خدای هرمس را برای من بازی می کند.

وی افزود: عکاسی در گویا شدن زبان اسطوره ای نقش بزرگی را بازی می کند چراکه بیش از اینکه شما را در لا به لای کلمات گم کند ذهن و چشم را تحریک می کند و اجازه می دهد با فراق بال به تحلیل واقعیت های موجود بپردازید.

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: تصویر، انسان را در مقام مقایسه میان داشته ها و آنچه باید باشد قرار می دهد و هیچ اثر دیگری چنین نقشی را بازی نمی کند. و خوشحالم که امروز  بازنمودی از فضای اقلیمی فرهنگی اصفهان را در این نمایشگاه به چشم دیدم. 

عیدی تاکید کرد: بازنمود اقلیمی اصفهان تاثیر شگرف در شکل گیری زیست بوم فرهنگی ایران داشته است و همیشه به این مسئله توجه نکرده ایم. ما فقط دچار خشکسالی آبی نشده ایم بلکه دچار خشکسالی فرهنگی اجتماعی هم هستیم و به نظر شخص من امروز هم آب و هم آیین را از دست داده ایم.

وی اظهار کرد: امیدوارم این طور نمایشگاه‌ها بیشتر خاطره ها و حافظه ها را فعال کند تا آنچه از دست داده ایم را یادآور شود. این نمایشگاه اقلیم را در کنار فرهنگ نمایش می‌دهد و این یک نمونه درست از ارائه این تصاویر بود. چراکه بسیاری از فرهنگ‌های نادرست اقلیم را از بین برده اند.

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خاطرنشان کرد: امیدوارم فرهنگ اقلیم با یکدیگر آشتی کنند آن موقع هم آب و هم آیین خواهیم داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.