چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / جامعه باید انتظار کارآفرینی داشته باشد نه شغل آفرینی

در نشست ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی مطرح شد

جامعه باید انتظار کارآفرینی داشته باشد نه شغل آفرینی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رونق اقتصاد کشور در گروه رونق اقتصاد کشور و استفاده از کالای با کیفیت داخلی است.

نشست ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و جمعی دیگر از مسئولان صبح امروز در کانون پرورشی و فرهنگی حجاب برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مازنی با اشاره به همکاری مشترک مدیریت آموزش و پرورش و مجمع نوشت افزار ایرانی در برگزاری این نمایشگاه گفت: این آمادگی را داریم تا در کمیسیون فرهنگی در جریان مشکلات، خدمات و برنامه های آموزش و پرورش به ویژه در حوزه های فرهنگی قرار بگیریم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از جهت اقتصاد فرهنگ مهم تلقی می شود و این اقتصاد از ۲ جهت برای ما مهم است؛ اول از آن جهت که کالاهای فرهنگی باید در سبد زندگی روزمره مردم باشد چرا که وقتی از فرهنگ صحبت می کنیم منظور فرهنگی است که بر تمام زندگی ما اثر گذار است، وقتی از مصرف یا تولید کالایی صحبت می‌شود در واقع فرهنگ مصرف یا تولید را مورد توجه قرار داده ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: جامعه باید توقع کارآفرینی داشته باشد نه انتظار شغل آفرینی و در حقیقت کار آفرینی ارزش مند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مازنی گفت: کارآفرینی باعث می شود علاوه بر ایجاد کار شغل آفرینی و ارزش آفرینی هم ایجاد شود، بنابراین وقتی از اقتصاد فرهنگ سخن می گوییم در کنار اقتصاد کالا، ارزش های فرهنگی هم مد نظر باشد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر منظور از اقتصاد فرهنگ و صنایع فرهنگ این است که این اقتصاد به کمک اقتصاد کشور بیاید، صنعت سینما در کشور نسبتا موفق است اما در اقتصاد کشور انتظار گزارش دقیق داریم، در این بین صنعت گردشگری و صنابع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی و سازمان ها و نهادهای فرهنگی اگر بخواهیم به اقتصاد کشور کمک کنیم باید اقتصاد فرهنگ را رونق دهیم؛ اگر تاکنون کوتاهی کرده و منزلت اجتماعی را رعایت نکرده ایم به سهم خودم عذرخواهی می کنیم، باید شان و منزلت اهالی فرهنگ و هنر، استادان و معلمان رعایت شود.

وی با اشاره به نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: بخش اعظم جامعه نیازمند این کالاست، حتی اگر همه مردم به تئاتر و برنامه موسیقایی علاقه نداشته باشند اما خانواده ای نیست که با وجود داشتن فرزند محصل به دفتر و قلم نیازمند نباشد، بنابراین تقاضای این کالا بالاست و ما وقتی می توانیم به این تقاضا پاسخ دهیم که نوشت افزار با کیفیت تولید کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نمی خواهم بیگانه هراسی کنم اما برخی از کالاهای خارجی علی رغم جذابیت مفاهیمی مناسب ندارد بنابراین باید کالایی جذاب برای مخاطب داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی بیان کرد: رابطه فیلم های سینمایی، انیمیشن و به ویژه فیلم های رسانه ملی با تولیدات نوشت افزار ارتباط تنگاتنگی دارد، بطور مثال اگر تصویر جناب خان روی کیف باشد ناخود آگاه تداعی کنده برنامه خندوانه خواهد بود، همچنین در تهیه نوشت افزار نباید شهدایی مانند حسین فهمیده ها را فراموش کنیم چرا که گاهی نسل حاضر آشنایی چندانی با این افراد ندارند.

وی افزود: نمی شود که هر کس جزیره ای عمل کند و رسانه ملی باید این کوتاهی را جبران کند، همه باید در فرهنگ خود اتکایی موثر باشیم و به تحقق هدف شعار سال بیاندیشیم، از اقتصاد مقاومتی درون نگر و برون گرا بهره بگیریم و کالای با کیفیت داخلی را بر کالای خارجی ترجیح دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.