صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تکنولوژی فیس آی‌دی به دیگر محصولات اپل خواهد آمد؟
تکنولوژی فیس آی‌دی به دیگر محصولات اپل خواهد آمد؟

تکنولوژی فیس آی‌دی به دیگر محصولات اپل خواهد آمد؟

یکی از تامین کنندگان کلیدی اپل طی ارائه گزارش خود خبر از ارائه سرویس واقعیت افزوده در محصولات بیشتر و سنسورهای سه بعدی ۳D Sensing داد.

هلدینگ Lumentum به عنوان تامین‌کننده اولیه قطعات اپل و تولیدکننده تجهیزات لیزری VCSEL فعالیت می‌کند. این تجهیزات در دوربین جلوی آیفون و فناوری Face ID و انیموجی به کار می‌رود. البته، افزایش سفارش تجهیزات Face ID دار از سوی اپل چندان جای تعجب ندارد. بر اساس اخبار جدید، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا از این فناوری در مدل‌های آیفون و آیپد سال آینده استفاده کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالا سودا، این تکنولوژی به طور موثری جایگزین اسکن اثر انگشت Touch ID می شود. اپل در این باره می‌گوید:« فیس آیدی از سیستم دوربین TrueDepth استفاده می کند که شامل سنسورها، دوربین ها و پروژکتور نقطه ای می شود تا نقشه سه بعدی فوق العاده دقیقی از صورت شما بسازد؛ بنابراین هر زمان که شما به گوشی آیفون خود نگاه کردید یک تشخیص هویت امن را نه تنها برای باز کردن قفل گوشی بلکه برای پرداخت سریع و آسان بی واسطه فراهم می آورد». به زودی این تکنولوژی را در دیگر محصولات همانند هدست ها و … شرکت اپل شاهد خواهیم بود.

این ویژگی که پیش از این در آیفون ایکس رونمایی شده بود، یکی از تکنولوژی های شرکت اپل است. با آیفون ایکس، آیفون شما قفل خواهد ماند تا زمانی که به آن نگاه کنید و سپس به طور جادویی چهره شما را شناسایی کرده و قفل آیفون تان باز می شود. اما این جادویی نیست بلکه به خاطر قابلیت Face ID است. اپل آن را به عنوان “آینده نحوه باز کردن قفل اسمارت فون ها و حفظ اطلاعات حساس مان” توصیف کرده است.

شرکت لومنتوم، بزرگ‌ترین تامین‌کننده فناوری چیپ تشخیص Face ID با سهم بازار ۷۵ درصدی برای اپل است. آن گونه که گزارش شده، درآمد سه ماهه این شرکت بین ۶۰ تا ۶۵ میلیون دلار برآورد شده و نزدیک به اواخر این دوره سه ماهه افزایش داشته و به نظر می‌رسد که این افزایش تا پایان سال میلادی کنونی ادامه یابد. بر اساس بررسی‌های ژن مانستر آنالیزور بازار، به نظر می‌رسد حجم بیشتری از فروش محصولات این شرکت در دو دوره سه ماهه آینده نیز ادامه داشته باشد و این امر به خاطر خط تولید محصولات اپل به این شکل پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به این نکته که لومنتوم و دیگر تامین‌کنندگان تجهیزات VCSEL ظرفیت محدودی برای تولید دارند، به نظر می‌رسد که اپل یک بار دیگر بخش عمده‌ای از تجهیزات مورد نیاز خود را برای سال ۲۰۱۸ تامین کرده باشد و می‌تواند از آنها در حوزه واقعیت افزوده استفاده کند.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، صبح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.