صفحه اصلی / اجتماعی / تفاهم نامه مرزبانی میان ایران و عراق منعقد شد
تفاهم نامه مرزبانی میان ایران و عراق منعقد شد

تفاهم نامه مرزبانی میان ایران و عراق منعقد شد

توافقنامه همکاری مرزبانی مشترک میان ایران و عراق امروز سه شنبه با حضور سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در ستاد فرماندهی مرزبانی امضا شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس،  سردار رضایی در حاشیه هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق و امضای توافقنامه همکاری مشترک، گفت: با توجه به وجود قریب به ۱۶۰۹ کیلومتر مرز خشکی و آبی میان دو کشور برگزاری نشست و اجلاس های مشترک و تخصصی بین مرزبانان دو طرف اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: امروز هفتمین اجلاس مرزی دو کشور ایران و عراق به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در ستاد فرماندهی مرزبانی برگزار و توافقنامه همکاری امضا شد.
فرمانده مرزبانی کشور با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نشست هایی برای ارتقای امنیت مرزی دو کشور ضروری است، یادآور شد: در گذشته نیز نشست های مشترک داشتیم و طی این جلسات توافقات بسیار خوبی همچون اجرای گشت های همزمان، تبادل اطلاعات و تجربیات و برگزاری رزمایش های مشترک مرزی صورت گرفته است.
این مقام ارشد مرزبانی کشور یادآور شد: طی سال های اخیر از طرف استکبار، فتنه بزرگی همچون داعش به منطقه به ویژه کشور دوست و برادر جمهوری عراق تحمیل شد و در این مدت ملت عراق با سختی های فراوانی روبه رو بودند و به لطف خداوند توطئه های دشمنان خنثی شد و فتنه شوم آمریکایی، عبری، تکفیری خنثی و ناکام ماند.
وی افزود: نابودی داعش باعث خوشحالی و خشنودی ملت مسلمان عراق شد و این توفیق مسئولیت ما را برای همکاری های مشترک و ارتقای امنیت مرزی سنگین تر می کند.
سردار رضایی ادامه داد: در این نشست نیز بر اجرای بندهایی از توافق های قبلی تأکید شد و همچنین تبادل اطلاعات، مبارزه با تحرکات اشرار و گروه های تروریستی و قاچاقچیان و ترددهای غیرمجاز از دیگر مفاد این توافقنامه است.
این مقام ارشد مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: با وجود مرزهای مشترک میان ایران و عراق بر تقویت تعاملات تأکید داریم و معتقدیم که این همکاری های مشترک مرزی به امنیت بیشتر منتج می شود.
فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه در حوزه آب های مشترک نیز توافقاتی داشتیم، عنوان کرد: در سال های گذشته موردهایی در حوزه دریایی از جمله تعدی به قایق های بازرگانان یا سرقت های دریایی مشاهده شد که امروز در این حوزه تبادل اطلاعات کردیم و طی دو سال گذشته همکاری و هماهنگی خوبی بین مرزبانی ایران و عراق وجود داشته و این رویکرد به جد ادامه دارد.
عالی ترین مقام مرزبانی کشور یادآور شد: به دلیل دارا بودن دو کشور از دین مشترک، برخی فرهنگ های مشترک و منافع مشترک هماهنگی هایی صورت گرفت که طی بهار سال آینده بین مرزبانان دو کشور ایران و عراق مسابقات ورزشی و فرهنگی در شهر سلیمانیه برگزار می شود که البته زمان دقیق آن اعلام می شود، برگزاری چنین مسابقاتی برای تعمیق روابط و تعاملات دو کشور است.
سردار رضایی با اشاره به درپیش بودن راهپیمایی بزرگ اربعین، تصریح کرد: اربعین امام حسین (ع) که کنگره جهان اسلام است و نمونه ندارد، در پیش است و امروز در راستای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی نیز توافقاتی داشتیم.
وی اضافه کرد: همزمان با این ایام حدود چهار میلیون ورود و خروج طی بیست روز از مرزهای سه گانه کشور (مهران، شلمچه و چذابه) صورت می گیرد و برای ما تسهیل تردد زوار بسیار حائز اهمیت است.
فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: لازم است از دولت عراق و مرزبانان این کشور برای همکاری خوب و بسترسازی استقبال از زوار تشکر کنم.
به گفته سردار رضایی، برای بازگشایی مرز خسروی نیز آمادگی داریم و باید زیرساخت ها از سوی دولت عراق هم آماده شود تا تردد زوار همزمان با ایام اربعین حسینی (ع) تسهیل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.