صفحه اصلی / سرخط خبرها / تاکید بر تکریم پیشکسوتان و گسترش آموزش و پژوهش رسانه ای و تحلیل محتوایی
تاکید بر تکریم پیشکسوتان و گسترش آموزش و پژوهش رسانه ای و تحلیل محتوایی

مشاور رسانه ای شهردار اصفهان در جشن روز خبرنگار:

تاکید بر تکریم پیشکسوتان و گسترش آموزش و پژوهش رسانه ای و تحلیل محتوایی

?واگذاری مجدد بنیاد فرهنگی امیرعلی امینی به انجمن صنفی روزنامه نگاران و نویسندگان استان اصفهان
?مردم جامعه به خبر سالم و خبرنگار صادق نیاز دارند.

دکتر علی راعی مشاور رسانه ای شهردار اصفهان در جشن روز خبرنگار انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان با تاکید بر سه اصل صحت ، دقت و سرعت در حرفه خبرنگاری گفت: امانت داری در انتقال اخبار و رویدادها و احترام و تکریم پیشکسوتان همواره اولویت کاری خبرنگاران باشد.
دکتر علی راعی با تاکید بر اهمیت همزمان حصول آموزش علمی و کسب تجربه عملی افزود: امیدوارم با انتشار حقایق برنامه ریزان کشور را در تصمیم گیری صحیح و کارشناسی هدایت کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، راعی ادامه داد: در این مقطع حساس ، لزوم آموزش های پیشرفته. انجام پژوهش های رسانه ای و تحلیل های محتوایی در رسانه ها بیش از پیش مورد نیاز و کارگشا است.
راعی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم در تقدیس قلم و هرآنچه با آن می نگارند گفت: خداوند باریتعالی در کتاب آسمانی خود به قلم قسم یاد می کند و این نشان از قداست و جایگاه ویژه قلم و مکتوبه هایی که با قلم نگاشته می شود، است.
وی خبرنگاری را همچون رسالت پیامبران دانست و گفت: پیامبران برای روشنگری مبعوث شدند و تلاش کردند همواره مردم رااز عاقبت خوبی و نیکی درمقابل بدی و پلیدی آگاه سازند.
دکتر راعی ، با تجلیل استاد مرتضی محمد نظر اولین کارفرمای دفتر روزنامه در استان اصفهان که در دهه ۶۰، ایشان را وارد عرصه ی خبرنگاری کرد افزود: پاسداشت مقام معلم در هر صنف و شغلی موجب ارتقای کمی و کیفی و بستر رشد و برکت آن شغل می شود.
راعی در ادامه با اشاره به ۱۷ مرداد سالروز تولد خود و همچنین سالروز شهادت مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در حمله گروهک تروریستی طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف و تصمیم شورای فرهنگ عمومی کشور در نکوداشت سالروز شهادت محمود صارمی بعنوان روز خبرنگار، با ذکر نام همکاران فقید خود که در دو دهه گذشته بدرود حیات گفته اند یاد و نام انان را گرامی داشت.
راعی افزود: مرحوم حمیدرضا نصری و مرحوم محمد رضا ثقفیان، مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دهه ۷۰ و ۸۰ در اصفهان. مرحوم استاد محسن گلشنی، مرحوم استاد نوعین، مرحوم استاد ابطحی ، مرحوم استاد قنبری نژاد، مرحومه مریم یعقوبی. مرحومه سمیه آخشی، از جمله همکارانی بودند که اکنون نام و خاطرات نیک از آنان به جای مانده است.
مشاور رسانه ای شهردار اصفهان در ادامه از خبر بعنوان یکی از ضروریات شهروندان در جامعه امروزی که بعنوان دهکده ی جهانی و انقلاب صنعتی چهارم یاد می شود اشاره کرد و افزود: امروزه خبر بعنوان یک کالای اساسی و نیاز فیزیولوژی سلسه مراتب “مزلو” در کنار اب ، هوا و غذا قرار گرفته است.
وی ادامه داد: همانگونه که بدن به آب ، هوا و غذای سالم نیاز دارد، انسان امروزی برای تکامل و تداوم زندگی اجتماعی، به خبر سالم نیاز دارد که لازمه آن خبرنگار سالم و صادق و بدور از حاشیه و انحراف است.
وی با تاکید بر تکرار واژه ی ” چه خبر “در محاوره های روزانه مردم پس از سلام و احوال پرسی گفت: مردم جامعه بدنبال اشراف بر موضوع های جاری و منطقه اطراف محل زندگی خود هستند که با گسترش شبکه های اجتماعی، اطلاع رسانی و ارتباطات با شتاب بیشتری رو به رشد و فراگیری است.
دکتر راعی در ادامه با اشاره به واگذاری مجدد محل بنیاد فرهنگی امیرقلی امینی به تشکهای مطبوعاتی انجمن صنفی روزنامه نگاران وخانه مصبوعات وخبرنگاران گفت: با تلاش جناب دکتر نوروزی شهردار اصفهان، اصحاب رسانه و قلم استان دوباره صاحبخانه شدند که قدردان این تصمیم سازنده و ارزش افرین مدیریت شهری هستیم .

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.