صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / اتحادیه خبرنگاران کشورهای عضو اکو ایجاد می شود
اتحادیه خبرنگاران کشورهای عضو اکو ایجاد می شود

اتحادیه خبرنگاران کشورهای عضو اکو ایجاد می شود

از ایجاد اتحادیه خبرنگاران کشورهای عضو این سازمان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد مهدی مظاهری عصر سه شنبه در نشست خبری با نمایندگان رسانه های کشورهای خارجی مقیم ایران، با تشریح روند فعالیت ها و عملکرد موسسه فرهنگی اکو طی دوسال گذشته، گفت: این موسسه در تلاش است همکاری هرچه بیشتر خود را با کشورهای عضو این موسسه در سطح گسترده ای ادامه دهد.
وی در ادامه دیپلماسی فرهنگی و عمومی را از دیپلماسی های مطرح در عرصه بین الملل عنوان کرد و افزود: دیپلماسی عمومی مولفه‌هایی چون خبرنگاران، دانشگاه، ورزش، فرهنگ را به عنوان زیرشاخه های خود در برمی گیرد.
مظاهری همچنین به برنامه ها و اولویت های دوره جدید موسسه فرهنگی اکو اشاره کرد و پژوهش محوری در واقع فرهنگ علمی را از محورهای اصلی این دوره برشمرد.
عضو شورای راهبردی مدیریت توسعه وزارت امور خارجه در ادامه ظرفیت های دیپلماسی عمومی را بسیار وسیع‌تر و تاثیرگذارتر از دیگر دیپلماسی ها دانست و اظهار داشت: باید از این ظرفیت ها در جهت صلح جهانی بهره گیری شود از این رو ما نیز بر این مهم همواره تاکید داشته و داریم.
مظاهری تصریح کرد: بر این باوریم عینیت بخشی به صلح باید در ارتباط با موضوعات فرهنگی، هنری و ادبی فعال باشد تا اهداف از پیش تعیین شده تحقق یابد.
وی همچنین در ادامه، تفرقه را تولد جنگ دانست و افزود: معتقدم عینیت بخشیدن به صلح با پرداختن به فرهنگ و هنرمی‌تواند تجلی، بروز و ظهور پیدا کند لذا یادآوری دیپلماسی عمومی را همواره مورد تاکید قرار داده ایم.
ادامه دارد….
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.