صفحه اصلی / سرخط خبرها / پایش سوخت در جایگاه های منطقه زاهدان ادامه دارد
پایش سوخت در جایگاه های منطقه زاهدان ادامه دارد

پایش سوخت در جایگاه های منطقه زاهدان ادامه دارد

برنامه کنترل و پایش سوخت در جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی زاهدان که از ۱۶مرداد ماه امسال به مدت سه روز، همزمان در سه جایگاه ناحیه مرکزی زاهدان انجام شد ، با کنترل سایر جایگاه های منطقه ادامه خواهد یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان با اعلام این خبر افزود: با افزایش بی سابقه مصرف سوخت در ماه های اخیر ، نظارت بر عرضه فرآورده های نفتی در جایگاه های سوخت تشدید شده و بازرسان منطقه با مشارکت سایر سازمان های نظارتی استان سیستان و بلوچستان ، بازدیدهای متعددی را از مجاری عرضه سوخت انجام می دهند.
کورش بالادست اظهار داشت : به منظور نظارت بر توزیع فرآورده های نفتی و واقعی کردن سهمیه جایگاه های عرضه سوخت ، طرح پایش در سه جایگاه توزیع کننده نفتگاز ناوگان حمل و نقل بین شهری زاهدان (جایگاه محمد رسول ا…، هامون و پایانه بار) از ۱۶ تا ۱۸ مرداد به اجرا در آمد و این طرح در سایر جایگاه های منطقه نیز اجرا می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، وی با اشاره به ورود بی سابقه کارت های مهاجر و اخلال در امر سوخت رسانی به مردم گفت: سوختگیری این کارت ها در جایگاه های منطقه ، افزایش مصرف فرآورده های نفتی و رونق قاچاق سوخت را در پی داشته است.
دبیر کارگروه سوخت استان افزایش ۴۰ درصدی مصرف بنزین و ۵۶ درصدی نفتگاز در چهار ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در شهرستان زاهدان را متاثر از سوختگیری کارت های غیر مجاز و قاچاق سوخت عنوان نمود و خاطر نشان کرد در جلسات متعدد کارگروه استان ، بر نظارت بیشتر و برخورد با سوء استفاده کنندگان از کارت های سوخت تاکید شده است.
وی نظارت بیشتر بر جایگاه های سوخت ، انجام گشت های مشترک ، توقیف خودروهای متخلف ، مسدود نمودن و جریمه سوء استفاده کنندگان از کارت های سوخت ، اجرای طرح کدینگ کارت های سوخت و کنترل محموله های سوخت در گلوگاه های ورودی استان را از اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری و مقابله با قاچاق سوخت عنوان نمود.
گفتنی است طبق اظهارات معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا/خبر ۲۱مرداد۹۷) : « تخمین زده می شود ۷۰هزار کارت سوخت قاچاق در دست سودجویان باشد و بیش از پنج هزار کارت سوخت مهاجر تا کنون جمع آوری شده است .»
حمیدیان گفته است : «سازمان تعزیرات حکومتی از ابتدای امسال ، سوء استفاده کنندگان از کارت های سوخت مهاجر را به پرداخت بیش از ۸ میلیارد ریال بابت بنزین و بیش از ۱۰میلیارد ریال بابت گازوئیل جریمه کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.