صفحه اصلی / استان ها / سمنان / وجود ۱۹ هتل در حال ساخت در استان سمنان
وجود ۱۹ هتل در حال ساخت در استان سمنان

وجود ۱۹ هتل در حال ساخت در استان سمنان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از وجود ۱۹ پروژه هتل در حال ساخت در این استان خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در مجموع به طور متوسط ۴۰ درصد است.

هتل هما

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد جهانشاهی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان، افزود: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است و زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر را فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این هتل‌ها، ۹۷۸ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ها، ظرفیت اقامتی استان دو برابر افزایش می‌یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال‌زا در زمینه اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است و با راه اندازی این اقامتگاه‌ها، زمینه اشتغال جوامع محلی و روستاییان فراهم می‌شود.

وی، یکی از اولویت‌های این اداره کل را اجرای پروژه‌های مشارکتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶ پروژه مشارکتی با همکاری این اداره کل و بخش خصوصی در حال انجام است که این تعداد تا پایان امسال به ۲۵ پروژه می‌رسد.

جهانشاهی، اجرای این پروژه‌ها را در تحقق اقتصاد مقاومتی، کاهش هزینه‌های دولت و اشتغالزایی موثر دانست.

رحمان فرمانی، سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز با بیان اینکه گردشگری یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی است، گفت: در حال حاضر ۶۰ اقامتگاه بوم‌گردی در این استان فعال است. بر اساس تقاضاهای ارایه شده، تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان تا پایان امسال به ۱۰۰ واحد افزایش می یابد.

وی گفت: اقامتگاه های بوم گردی استان سمنان تا پایان امسال زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کنند و ظرفیت پذیرش یک هزار و ۵۰۰ نفر مسافر و گردشگر را خواهند داشت.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.