صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / شمشیرباز اسلحه اپه ایران: با وجود همه کمبودها هدفمان کسب مدال است
شمشیرباز اسلحه اپه ایران: با وجود همه کمبودها هدفمان کسب مدال است

شمشیرباز اسلحه اپه ایران: با وجود همه کمبودها هدفمان کسب مدال است

امیر رضا کنعانی گفت‌: اگر فدراسیون در بحث تجهیزات شمشیربازی کمک نکند واقعا برای حضور در بازی‌های آسیایی وسایل نداریم.

تمرین تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه

امیر رضا کنعانی، ملی‌پوش شمشیربازی اسلحه اپه ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط آمادگی‌اش برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، اظهار کرد: خوشبختانه هم من و هم شمشیربازان دیگر تیم نیز در شرایط سلامت کامل به سر می بریم و هیچ گونه مصدومیتی نداریم. از شهریور سال گذشته سرمربی ازبکستانی هدایت اسلحه اپه را برعهده داشته است و از وقتی هم این سرمربی آمده نتایج اسلحه اپه بسیار بهتر شده است و من هم در یک سال اخیر به اندازه سه سال ترقی کرده‌ام.

او خاطر نشان کرد: هر سه عضو تیم‌ ‌ملی شانس مدال داریم و برای ایستادن روی سکو به بازی‌های آسیایی می رویم. خوشبختانه در کنار سرمربی ازبکستانی، علی یعقوبیان که مدال برنز بازی‌های آسیایی در بخش انفرادی و تیمی را در کارنامه دارد در کنار تیم‌ ‌ملی به عنوان مربی حضور دارد و در شرایطی که من برای بار نخست در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنم حضور یعقوبیان در کنار تیم بسیار انرژی بخش است. در حال‌ حاضر با نکاتیکه با تجربه‌ها اشاره کرده‌اند شرایط بازی‌های آسیایی را درک کرده‌ایم و با ذهنیت آماده به مسابقات می رویم و کاملا برای کسب مدال یکدل هستیم.

شمشیرباز جوان اسلحه اپه ایران در خصوص حریفان قدرتمند شرق آسیایی در بازی‌ها و شناخت از دیگر تیم‌ها، اظهار کرد: اصلی ترین حریفان ایران در بازی‌های آسیایی چین، ژاپن و کره جنوبی هستند و در سال‌های اخیر قزاقستان و ازبکستان پیشرفت‌خوبی داشته‌اند. در رقابت‌های اخیر که با تیم‌های چین و ژاپن دیدار کردیم یک بار ایران و یک بار آنها پیروز شده‌اند و در بازی‌های آسیایی برای سومین بار در یک سال گذشته است که باید رو در روی حریفان شرق آسیایی بازی کنیم. هنوز حریفانمان مشخص نیست و پس از رنکینگ انفرادی، حریفان بخش تیمی معلوم خواهند شد.

او ‌اضافه کرد: از سه نفر اعزامی، دو نفر در بخش انفرادی هستند که هنوز معلوم نیست کدام یک از ما سه نفر خواهد بود. در درجه اول برای مدال در بخش انفرادی و سپس برای کسب مدال در بخش تیمی تلاش خواهیم کرد.

کنعانی درباره عدم حضور تیم‌ ‌ملی اسلحه اپه ایران در قهرمانی جهان بنا به برخی دلایل آن هم یک ماه پیش از آغاز بازی‌های آسیایی  و تاثیرات آن، گفت‌: رقابت های قهرمانی جهان پس از  المپیک بالاترین سطح مسابقات شمشیربازی است و قطعا شرکت در قهرمانی جهان به ما بسیار کمک می‌کرد. در حال‌ حاضر هر چند کمی دچار افت بدنی شده‌ایم،  ولی آن اتفاق را فراموش کرده‌ایم. هدفمان مدال است و به اتفاقات کاری نداریم.

ملی‌پوش اسلحه اپه ایران، خاطر نشان کرد: متاسفانه در اسلحه اپه تعداد شمشیربازان اسرائیلی بسیار زیاد است. یک شانسی که آورده‌ایم این است که حداقل قبل از اعزام به تورنمنت‌ها می دانیم چه حریفانی هستند و خوشبختانه دچار محرومیت نمی‌شویم،  ولی از دست دادن مسابقات به خاطر حضور اسرائیل خیلی به ضرر بازیکنان است و فدراسیون هم قصد دارد با برگزاری اردوهای مشترک با کشورهای قدرتمند این مشکل را حل کند.

امیررضا کنعانی در مورد شلوغی در حین تمرینات تیم‌ ‌ملی شمشیربازی در سالن شمشیربازی شهید شیرودی به دلیل نزدیک بودن زمان آغاز کلاس‌های آموزشی  هیات شمشیربازی تهران با تمرینات ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، بیان‌ کرد: البته بیشتر تمرینات ما در سالن آکادمی  المپیک برگزار می‌شود و تمرین صبح‌ها در سالن شیرودی هم خلوت است و فقط مشکل برای تمرین عصر در این سالن است. متاسفانه هر چند تمرین تیم‌ ‌ملی قبل از هیات تهران است، اما به دلیل کمبود سالن شمشیربازی این مشکلات بوده و ‌هست.

ملی‌پوش اسلحه اپه در پایان با انتقاد از برخی کمبودها، گفت‌: متاسفانه در سال‌های اخیر اسلحه اپه بسیار کم به مسابقات اعزام شده است و امیدواریم حضورمان در مسابقات بین‌المللی پر رنگتر شود. خوشبختانه رئیس فدراسیون یکسری قول‌هایی در مورد تجهیزات داده است که امیدواریم عملی شود. پس از گرانی دلار قیمت تجهیزات شمشیربازی بسیار بالا رفته است و اگر بخواهم حقیقت را بگویم واقعا یکی، دو تا از بازیکنان وسایل شخصی شمشیربازی را ندارند که به بازی‌های آسیایی بروند و اگر فدراسیون حمایت نکند معلوم نیست با چه وسایلی برویم. فدراسیون قول داده است که این مشکلات را حل کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.