چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست بزرگترین سازمان مسلمانان انگلیس برای برخورد انضباطی با جانسون
درخواست بزرگترین سازمان مسلمانان انگلیس برای برخورد انضباطی با جانسون

درخواست بزرگترین سازمان مسلمانان انگلیس برای برخورد انضباطی با جانسون

شورای مسلمانان انگلیس به عنوان بزرگترین سازمان اسلامی این کشور در نامه‌ای به ترزا می از او خواسته تا بوریس جانسون را به دلیل اظهارات تمسخر آمیز و توهین اخیرش علیه زنان مسلمان برقع‌ پوش مورد تحقیقات انضباطی قرار دهد.

بوریس جانسون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه گاردین، شورای مسلمانان انگلیس اعلام کرد، از زمان انتشار این مقاله جنجالی بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس در یک هفته پیش، حوادث اسلام ستیزانه افزایش یافته و حزب محافظه کار باید فرآیندی جدی‌تر را علیه وی به جریان بیندازد.

در نامه‌ای که این سازمان نوشته آمده است: ما امیدوار هستیم که حزب محافظه‌کار اجازه ندهد که این تحقیقات خاصی که در حال حاضر در جریان است دستخوش ماست مالی شود. هیچ کس این حق را ندارد که اقلیت‌ها را قربانی کرده و از مجازات فرار کند.

این در حالی است که اطلاعات یک گروه به نام Tell Mama که بر حوادث مربوط به اسلام ستیزی نظارت دارد، نشان می دهند که از زمانی که مقاله بوریس جانسون در روزنامه دیلی تلگراف در یک هفته پیش منتشر شد (مقاله‌ای که او در آن به تمسخر زنان مسلمانی برقع پوش با تشبیه آنها به سارقان بانک و صندوق پست پرداخته بود) این حوادث در انگلیس به ویژه با سوءاستفاده از زنان با حجاب افزایش چشمگیر پیدا کرده است.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس از جانسون خواسته بود عذرخواهی کند اما او تا کنون این کار را نکرده است.

رسانه‌ها گزارش دادند که جانسون روز یکشنبه به خبرنگاران در حوالی خانه‌اش درباره این مناقشه گفته است: من هیچ چیزی برای گفتن درباره این موضوع نداشته به جز این که به شما پیشنهاد یک فنجان چای را بدهم.

جانسون بعد از ده‌ها شکایتی که از او از بابت این صحبت‌هایش مطرح شد با یک تحقیقات انضباطی درون حزبی مواجه شده است. یک مامور مستقل در حالی بررسی این شکایت‌ها است و قرار است درخصوص تشکیل یک کمیته سه نفره برای انجام تحقیقات رسمی تصمیم بگیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.