صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / برگزاری استارت‌آپ ویکند گردشگری در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی
برگزاری استارت‌آپ ویکند گردشگری در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی

برگزاری استارت‌آپ ویکند گردشگری در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی

استارت‌آپ ويكند گردشگري بهشتي توسط شركت مهتاب و با حمايت شركت سفرهاي علي‌بابا و مركز رشد دانشگاه شهيد بهشتي در تاريخ ۲۱ تا ۲۳ شهريورماه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز هدف از برگزاری این رویداد استفاده از ظرفیت‌های بالای گردشگری در ایران توسط ایده‌های جدید دانشجویان و کارآفرینان علاقه­مند به این زمینه است.

تیم‌های ثبت‌نام‌کننده می‌توانند ۳ تا ۵ نفره به صورت فردی یا گروهی در این رویداد شرکت کنند. اعضای تشکیل‌دهنده تیم‌ها می‌توانند شامل برنامه‌نویس سمت سرور و کاربر، طراح رابط کاربری، بازاریاب و… باشند. برای شرکت در این رویداد نیازی به داشتن ایده نیست، شرکت‌کنندگان با توانایی‌های متفاوت وارد این رویداد می‌شوند و در کنار سایر شرکت‌کنندگان تیم‌های منسجمی را تشکیل خواهند داد و روی ایده‌های مطرح‌شده کار خواهند کرد. در این رویداد چالش­های مشخصی برای تیم­ها مطرح نخواهد شد، بنابراین شرکت‌کنندگانی که صاحب ایده هستند می‌توانند از خلاقیت خود در این زمینه استفاده کنند، اما ایده‌های مطرح‌شده حتما باید در زمینه‌های مرتبط با گردشگری باشند که این حوزه‌ها به شرح زیر هستند:

  • حمل و نقل: بلیت هواپیما داخلی / خارجی، قطار، کشتی و…
  • اقامت: هتل داخلی و خارجی و اقامت محلی و بوم‌گردی
  • تور و فعالیت‌های خاص در هر منطقه

صاحبان ایده در نظر داشته باشند که ایده‌های مطرح‌شده باید مشکلات موجود در بازار را حل کند نه اینکه با کمی تغییر کپی ایده‌های موجود در بازار باشد. هدف از برگزاری چنین رویداد­هایی ایجاد بستری مناسب برای رشد ایده‌های جدید است. پس قبل از شرکت در رویداد حتما به چند مورد توجه کنید:

  • چالش­های موجود در بازار گردشگری را بشناسید.
  • برای چالش­هایی که پیدا کردید، راه‌حل‌های متفاوتی پیدا کنید.
  • راه‌حل‌های خود را با دوستان و افراد صاحب‌نظر در این حوزه مطرح کرده و به یک جمع‌بندی مناسب برسید.
  • هدف ایجاد یک شرکت همانند علی‌بابا با کمی تفاوت نیست، بلکه ایجاد یک استارت‌آپ جدید است که ممکن است شباهت‌های کمی هم با علی‌بابا داشته باشد.

طی رویداد ابتدا درباره حوزه‌های مختلف گردشگری توضیحاتی داده خواهد شد. پس از آن افرادی که دارای ایده هستند این فرصت را دارند تا ایده‌های خود را در مدت یک دقیقه برای حاضران ارائه دهند و سپس با رای‌گیری بین ایده‌ها، ۱۰ ایده برتر انتخاب شده و روند تیم‌سازی آغاز خواهد شد. روز دوم رویداد با کار گروهی تیم­ها آغاز خواهد شد و همچنین در این روز سه کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد که عبارتند از: آموزش نوشتن بوم کسب‌وکار، آموزش نحوه آماده کردن MVP و همچنین آموزش نحوه ارائه و آماده کردن فایل ارائه. در روز پایانی رویداد نیز فرصتی به تیم‌ها داده خواهد شد تا با جمع‌بندی فعالیت‌های انجام‌شده در دو روز قبل، خود را برای ارائه نهایی آماده کنند. قبل از ارائه نهایی، هر آنچه تیم‌ها برای ارائه آماده کرده‌اند توسط مربیان حاضر در رویداد بررسی خواهد شد و در صورت لزوم زمان اندکی برای اصلاح مشکلات موجود به تیم­ها داده خواهد شد.

به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت و همچنین تیم‌های برتر این رویداد می‌توانند از امکانات مادی و معنوی شرکت سفرهای علی‌بابا، که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالان این حوزه در اختیار آنها قرار می‌دهد، استفاده کنند و همچنین از امتیازاتی خاص جهت استقرار در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی بهره ببرند.

لازم به توضیح است از آنجایی که روزنامه «کسب‌وکار» یکی از حامیان این رویداد است، برای علاقه‌مندان کد تخفیف ۳۵ درصد به نام kasbokarnews تا ۳۱ مرداد ماه تعریف شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.