صفحه اصلی / اجتماعی / دیده بان کسب و کار / مشارکت نیروگاه شهید رجایی در کنترل فرکانس شبکه سراسری تولید برق
مشارکت نیروگاه شهید رجایی در کنترل فرکانس شبکه سراسری تولید برق

مشارکت نیروگاه شهید رجایی در کنترل فرکانس شبکه سراسری تولید برق

نیروگاه شهید رجایی با هدف کاهش نوسانات ولتاژ برق کشور، در طرح کنترل فرکانس شبکه سراسری مشارکت دارد.

علی فرهور مدیرعامل شرکت در خصوص مشارکت واحدهای نیروگاه در کنترل فرکانس شبکه گفت: واحدهای بخاری نیروگاه شهیدر جایی بنا به ضرورت پایداری تجهیزات و حفظ امنیت شبکه سراسری تولید برق به ویژه در پیک لحظه ای تابستان جاری، در کنترل فرکانس شبکه سراسری تولید برق کشور، مشارکت دارند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی،  علی فرهور افزود: برای کمک به پایداری تجهیزات و برقراری امنیت شبکه برق، واحدهای بخاری نیروگاه شهید رجایی در حالت کنترل فرکانس قرار می گیرد که پس از قرار گرفتن واحدها در این حالت، این مهم به صورت خودکار به مرکز دیسپاچینگ ملی واگذار می شود و این درحالی است که کنترل فرکانس شبکه، تابع مصرف برق از سوی مصرف کنندگان انرژی الکتریکی در سراسر کشور است.
علی فرهور در تشریح اهمیت کنترل فرکانس شبکه تولید برق اظهار داشت: از نکات قابل اهمیت در امنیت شبکه تولید برق، کنترل شبکه در فرکانس ۵۰ هرتز است که در سال های گذشته با مانورهای بهره برداری، کنترل انحرافات از این مقدار فرکانس، حدود ۰٫۳ هرتز بود که پس از اجرای طرح فوق، این کنترل در محدوده ۰٫۱ هرتز انجام می شود. بنابراین با مشارکت نیروگاه های حرارتی در کنترل فرکانس، عملا افزایش و کاهش فرکانس در شبکه تولید، به دلیل محدود شدن نوسان آن در بازه کمتر، موجب افزایش ضریب ایمنی تجهیزات برقی خانگی، صنعتی و کشاورزی می گردد.
مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی در ادامه افزود: واحدهای این نیروگاه از سال های گذشته، همواره در کنترل فرکانس شبکه نقش موثری داشته اند، اما میزان مشارکت واحدها با انجام اقداماتی در این خصوص، از ابتدای فروردین امسال، به صورت فعال تری انجام می شود که می توان به تنظیم کارت های سیستم کنترل UCS، تنظیم کارت های سیستم کنترل توربین EHC، نصب رکوردر مربوط به پارامترهای مشارکت در کنترل فرکانس واحدها، برگزاری جلسات هم اندیشی با نیروگاه های مشابه و … اشاره نمود.
علی فرهور بیان داشت: خوشبختانه نتایح حاصل از مشارکت در کنترل فرکانس شبکه از سوی واحدهای بخاری این نیروگاه بازخورد مطلوب از سوی مدیریت شبکه را به دنبال داشته است و هم اکنون نیز با انجام اقداماتی جدید در نیروگاه سیکل ترکیبی، فرآیند مشارکت در کنترل فرکانس این واحدها را آغاز کرده ایم که نتایج آن اعلام خواهد شد.
مدیر عامل نیروگاه در پایان افزود: دستیابی به نتایج مطلوب مشارکت واحدهای بخاری نیروگاه شهید رجایی در کنترل فرکانس شبکه سراسری، حاصل تلاش های بی وقفه معاونت تعمیرات بخار، به ویژه امور ابزار دقیق، معاونت بهره برداری نیروگاه بخار و امور برنامه ریزی نیروگاه بوده که قابل تقدیر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.