صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / توانمندی‌های مناسب نظام سلامت در حوزه استارت‌آپ‌ها
توانمندی‌های مناسب نظام سلامت در حوزه استارت‌آپ‌ها

وزیر بهداشت مطرح کرد

توانمندی‌های مناسب نظام سلامت در حوزه استارت‌آپ‌ها

وزیر بهداشت با بیان اینکه توانمندی‌های کشور در حوزه کسب و کارهای نوپای فعال حوزه سلامت، مناسب است، گفت: وزارت بهداشت در این زمینه باید تعامل بیشتری با مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا در (استارت آپ) حوزه سلامت داشته باشد.

وزیر بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) در حوزه سلامت، اظهار داشت: بخشی از سفارش‌های استارت آپ‌های حوزه سلامت باید از سوی وزارت بهداشت باشد و چون در حوزه های مختلف به شدت تعصب بر روی عدم ورود افراد غیرصنف وجود دارد، ممکن است همراهی و همکاری با مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا، در حد انتظار نباشد. لذا این نقد بر وزارت بهداشت وارد است و زمان و مطالبه عمومی در آینده می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

وزیر بهداشت افزود: بیش از چهار سال در مورد استفاده از فرصت‌های کسب و کارهای نوپا صحبت کردیم. البته اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در راستای شفاف سازی، پیشگیری از فساد، مصرف بی‌رویه خدمات، تجهیزات پزشکی و دارو و تقویت و توسعه پرونده الکترونیک سلامت در سطح ملی انجام شده یا در حال انجام است. اما در حوزه‌هایی که با معیشت و زندگی روزمره مردم سر و کار دارد، توفیق چندانی نداشته‌ایم.

هاشمی تاکید کرد: فرصت‌هایی که برای بازار سلامت در دنیا ایجاد شده باید بررسی و بومی سازی شوند و در حوزه های آموزش پزشکی، بهداشت عمومی و ارتقای آن و همچنین درمان، دارو و تجهیزات پزشکی، چه فرصت هایی برای ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات و همچنین بیمه‌ها ایجاد شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش تولیتی وزارت بهداشت در حوزه سلامت، اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد از عوامل موثر بر نظام سلامت، در اختیار وزارت بهداشت نیست و سایر دستگاه‌ها و نهادها نقش موثری در این زمینه دارند. اما در برخی موارد، باور به تولیت وزارت بهداشت، ممکن است مانع از فرصت سازی مناسب برای رشد و تقویت استارت آپ‌های حوزه سلامت شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: مدیران، معاونین و روسای سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت، هر ماه جلساتی را با مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا در حوزه سلامت برگزار کنند تا امور و فرآیندهای آنها و خدماتی  که به مردم ارائه می‌دهند، تسهیل شود.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: امیدواریم با کمک تکنولوژی‌های روز و کسب و کارهای نوپا بتوانیم در جهت رفاه و آسایش مردم، شاهد اقدامات موثری از سوی آنها باشیم. مردم می توانند در قرن ۲۱ راحت‌تر زندگی کنند و ما نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

گفتنی است، در این نشست که با حضور معاون اجتماعی، آموزشی، برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت برگزار شد، جمعی از مدیران و فعالان حوزه کسب و کارهای نوپای فعال در حوزه سلامت به معرفی استارت آپ‌ها پرداخته و نقطه نظرات و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

گردهم‌آیی تحول دیجیتال برای مدیران صنعت پخش مواد غذایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در این رخداد، سهراب کارگر، رییس انجمن ملی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.