صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / اوجاقی: کار سختی در جاکارتا داریم اما ناامید نیستیم
اوجاقی: کار سختی در جاکارتا داریم اما ناامید نیستیم

اوجاقی: کار سختی در جاکارتا داریم اما ناامید نیستیم

سرمربی تیم ملی ووشوی ایران گفت: دوشنبه عازم جاکارتا می‌شویم، کار سختی در پیش داریم اما ناامید نیستیم.

ووشو- حسین اوجاقی

حسین اوجاقی در گفت و گو با ایسنا، در مورد شرایط تیم ملی ووشو دو روز پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی توضیح داد: تا کنون ۸ مرحله اردوی آماده سازی داشتیم و الان که دو روز به اعزام تیم فرصت باقی است. دوشنبه این هفته عازم جاکارتا هستیم و باید بگویم از شرایط تیم ملی راضی هستم. به دلیل اینکه روزهای آخر تمرین است بیشتر تمرینات ریکاوری را انجام می‌دهیم تا ملی‌پوشان به آمادگی بدنی صد در صدی پیش از اعزام به جاکارتا برسند. خوشبختانه شرایط خوبی را فراهم کرده‌ایم و ووشوکاران در شرایط خوبی به سر می‌برند.

او با بیان اینکه همه‌ی ملی‌پوشان با حضور در انتخابی‌ها انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: هر چهار ملی‌پوش اعزامی ما به جاکارتا با حضور و موفقیت در مبارزات انتخابی‌ در ترکیب تیم ملی فیکس شده‌اند. سبحانی در ۵۶ کیلوگرم، آهنگریان در ۶۰ کیلوگرم، ظفری در ۶۵ کیلوگرم و محمدسیفی در ۷۰ کیلوگرم ملی‌پوشان اعزامی ما به جاکارتا هستند که انگیزه بسیار بالایی برای کسب نتایج خوب در بازی‌های آسایی دارند.

سرمربی تیم ملی ووشوی با اشاره به اردوهای مشترک، تمرینات و مسابقات تدارکاتی این تیم، توضیح داد: بعد از دو دوره نخست اردوهای تیم ملی که مسابقات انتخابی در آن‌ها برگزار شد، در دوره‌های بعد تمرینات مشترک یک ماهه‌ای را با تیم اندونزی داشتیم که در جریان آن دو مسابقه تدارکاتی هم برگزار شد و به شرایط بازیکنان پی بردیم. پس از این اردو در مسابقات بین‌المللی جام پارس شرکت کردیم که تیم‌های خوبی هم از آسیا در این تورنمنت حضور داشتند. کشورهایی مثل ویتنام، هند، سوئد و ارمنستان تیم‌های خوبی داشتند. خوشبختانه در جریان این رقابت‌ها توانستیم طبق برنامه‌ریزی عمل کرده و به روند آماده‌سازی ملی‌پوشان پی برده و فعالیت‌های خود را دقیق‌تر پیش ببریم.

او در پاسخ به این سوال، با توجه به شرایط ملی‌پوشان نسبت به روزهای نخست در اردوها، تا چه اندازه به موفقیت ‌آن‌ها در بازی‌های آسیایی امیدوار است؟ اظهار کرد: بازی‌های آسیایی این دوره شرایط بسیار متفاوتی نسبت به دوره‌های قبل دارد و تیم‌ها به اجبار باید در چهار وزن ووشوکاران خود را اعزام کنند، در دوره‌های قبل می‌توانستیم از پنج وزن موجود به انتخاب خود چهار ملی‌پوش را اعزام کنیم. اگر به مدال‌های تیم ملی نیز توجه کنیم، می‌بینید که اکثر مدال‌های ما در اوزان ۷۰ و بالاتر از آن کسب شده، این دوره مبارزات در اوزان پایین است که همه‌ کشورهای آسیایی هم ملی‌پوشان خوبی در این اوزان دارند. البته ما نیز ناامید نیستیم چون ملی‌پوشان جوانی داریم که انگیزه‌های بالای آن‌ها می‌تواند در کسب نتایج قابل قبول کمک کننده باشد.

اوجاقی با اشاره به حمایت‌های همه جانبه مسئولان گفت: فدراسیون همه‌ تلاش خود را انجام داده تا شرایط برای تیم ملی به بهترین نحو فراهم شود. هر چیزی که ما نیاز داشتیم را در اختیارمان قرار داد و حمایت کافی صورت گرفته است. وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ایران نیز با حضور در اردوهای آماده سازی روحیه بسیار خوبی به ملی‌پوشان دادند که امیدوارم با کسب نتایج خوب در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا جواب زحمات همه عزیزان را بدهیم.

پیشکسوت ووشوی ایران در پاسخ به این سوال، با توجه به برگزاری مسابقات در اوزان سبک تیم ملی می‌تواند نتایج اینچئون را تکرار کند؟ گفت: ما از الآن می‌دانیم که در چه میدانی پا می‌گذاریم و چه کار سختی در پیش داریم. همه اهالی ورزش نیز می‌دانند بازی‌های آسیایی بسیار سنگین است. با این حال با توجه به شرایط همه رقبا تمرین کرده‌ایم، آنالیزهای خود را به خوبی انجام داده‌ایم و برنامه‌هایی که در ذهن داشتیم را به نحو احسن پیاده کرده‌ایم. کار سخت است اما همه‌ی تلاش خود را می‌کنیم تا حتی با توجه به شرایط متفاوت این دوره، نتایج خوبی را کسب کنیم. دلیل اینکه علی‌نژاد هم می‌گوید تکرار نتایج اینچئون قابل قبول است همین شرایط متفاوت است،‌ از نظر من نیز تکرار نتایج اینچئون موفقیت است.

اولین مدال آور ووشوی ایران در بازی‌های آسیایی، در مورد محسن محمدسیفی نیز گفت: او آمادگی کسب سومین مدال طلای خود در بازی‌های آسیایی را دارد. از نظر فیزیکی در تمرینات به اوج آمادگی خود رسیده و شرایط بسیار مطلوبی به دست آورده است. امیدوارم او بتواند افتخار دیگری را به نام خود، برای ووشو و برای ورزش ایران در این میدان بزرگ کسب کند. البته من به درخشش همه ملی‌پوشان امیدوارم چون هر چهار ووشوکار ما شایسته موفقیت هستند. با این حال نمی‌توانم قول مدال مشخصی را بدهم چون همه چیز به روز مسابقه و شرایط موجود بستگی دارد.

سرمربی سانداکاران ایران افزود: تفاوتی که این تیم اعزامی با تیم اینچئون دارد،‌ تجربه بازیکنان است. در اینچئون نفراتی چون عباسی تجربه بیشتری داشتند اما در این دوره تیم بسیار جوانی داریم. تیم جوان شده، انگیزه‌ها بسیار بالا است و برای کسب بهتری نتیجه به اندونزی می‌رویم. امیدوارم بتوانیم نتایج اینچئون را تکرار کنیم و تنها می‌توانم بگویم ناامید نیستیم چون ووشوکاران خوبی را در اختیار داریم که هر چهار نفر آن‌ها شایستگی موفقیت را دارند.

اوجاقی در پایان این گفت و گو تصریح کرد: ما با چهار ملی‌پوش تیم کوچکی هستیم که به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شویم اما برای آماده سازی این تیم گروه بسیار بزرگی تلاش کرده‌اند. از همه مسئولان فدراسیون و کسانی که در این مدت کنار تیم بوده‌اند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.