صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / امارات خانواده‌های برخی رهبران “شورای انتقالی جنوب” یمن را گروگان گرفته است
امارات خانواده‌های برخی رهبران “شورای انتقالی جنوب” یمن را گروگان گرفته است

امارات خانواده‌های برخی رهبران “شورای انتقالی جنوب” یمن را گروگان گرفته است

منابع سیاسی یمنی اعلام کردند که امارات خانواده‌های برخی رهبران ارشد "شورای انتقالی جنوب" یمن را گروگان گرفته تا مانع هرگونه ارتباطی میان آن‌ها با دولت مستعفی یمن شود.

محمد بن زاید

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت “عربی۲۱”، منابع سیاسی یمنی اعلام کردند: خانواده‌های رهبران شورای انتقالی جنوب (موجودیتی جدایی‌طلب که مه ۲۰۱۷ با حمایت امارات تشکیل شد) در امارات بازداشت هستند و ابوظبی از آن‌ها به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند.

به گفته این منابع، برخی از رهبران این گروه برای خارج کردن خانواده‌هایشان از امارات تلاش کردند اما ابوظبی با این مساله مخالفت کرد.

به گفته یک منبع دیگر، رهبرانی که خانواده‌هایشان در امارات بازداشت هستند عبارتند از عیدروس الزبیدی، رهبر این شورا و معاونش هانی بن بریک، صالح بن فرید العولقی از رهبران قبایل العوالق در استان شبوه یمن، احمد بن بریک، رئیس کمیته عوام در این شورا، احمد لملس، دبیرکل شورا و عبدالرب النقیب، از رهبران قبایل یافع٫

به گفته منابع سیاسی یمنی، امارات با هدف ممانعت از هرگونه ارتباط این رهبران با عبدربه منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و دولتش این اقدام را اتخاذ کرده است.

مارس گذشته منابع یمنی فاش کردند که تلاش‌هایی به رهبری صالح بن فرید العولقی در ریاض برای آشتی میان دولت مستعفی و رهبران میانه‌روی این شورا وجود دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.