صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / استارت آپی برای ارسال بار و پیگیری آنلاین
استارت آپی  برای  ارسال  بار  و  پیگیری آنلاین

«كسب‌وكار» در گفتگو با هم‌بنيان‌گذار «باركو» بررسي مي‌كند

استارت آپی برای ارسال بار و پیگیری آنلاین

الگو گرفتن از استارت‌آپ‌ها و پلتفرم‌هاي موجود اگر در جهت و حوزه متفاوتي انجام شوند نه تنها اسم‌شان كپي نيست، بلكه يك ايده هوشمندانه و تقريبا امتحان‌شده هستند كه مي‌توانند درصد رسيدن شما را به موفقيت در كسب‌وكارتان افزايش دهند، زیرا آن پلتفرم امتحان خودش را پس داده است و شما را جلو مي‌اندازد. ضمنا شما هم قصد كپي آن را نداريد و فقط با الگو‌برداري از آن پلتفرم به بازارهايي كه آنها ورود پيدا نكرده‌اند، وارد مي‌شويد.

محمد جوادی قاضیانی

 مثل اتفاقی که برای سایت‌های تخفیف گروهی مثل نت‌برگ و تخفیفان رخ داد و با توجه به حضور آنها در تمامی حوزه‌ها نظارت‌شان ضعیف‌تر شد و کیفیت خدمات‌شان کاهش یافت و سایت‌های تخفیفی که در حوزه‌های خاص ورود پیدا کرده بودند، توانستند جایگاه این دو سایت بزرگ را در آن حوزه‌های خاص مثل استخر یا بلیت نمایش از آن خود کنند. این اتفاق به نظر در حوزه حمل‌ونقل آنلاین هم در حال رخ دادن است و با توجه به حضور دو غول بزرگ تاکسی اینترنتی که اجازه عرض اندام به کارپینوی با حمایت دولتی هم نمی‌دهند، شرکت‌هایی ایجاد شده‌اند که با پلتفرمی نزدیک به اسنپ و تپسی اما دروازه ایی متفاوت در حال بازار سازی هستند. سرویس‌هایی مثل «الوپیک» که در حوزه موتور وارد شده و «بارکو» که وارد حوزه ماشین‌های حمل بار شده است، همه پلتفرم‌هایی هستند که ظرفیت‌ها را با بهره‌وری بالا به هم متصل می‌کنند. «کسب‌وکار» در این گزارش گفتگویی با هومن موسوی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر اجرایی «بارکو» ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانید. لازم به ذکر است «بارکو» استارت‌آپی در زمینه حمل بار و اثاثیه است که ماشین‌های حمل بار مثل وانت، کامیون و… را به مشتریان وصل می‌کند و با محتوای خوبی که ارائه می‌دهد، برای مشتری امکان دریافت سرویس مناسب را فراهم می‌کند.

فعالیت خودتان را از چه زمانی آغاز کردید؟
در حال حاضر یک سال و نیم است که در زمینه حمل‌ونقل درون‌شهری در شهرهای تهران و کرج در حال فعالیت هستیم و خدمات «بارکو» حمل بار و اثاثیه با بهره‌وری بالا را به کاربران ارائه می‌دهیم.

با چه تیمی شروع کردید؟
هسته اصلی تیم ۵ نفره است که فعالیت را آغاز کردیم. ۲۵ نفر هم به عنوان کارمند و هم‌تیمی در «بارکو» مشغول به فعالیت هستند و در پیشبرد اهداف «بارکو» به ما کمک می‌کنند.

در زمینه راننده‌های حمل بار چه تعداد شغل تحت این سامانه و پلتفرم ایجاد شده است؟
میزان اشتغالزایی ما بالای هزار نفر راننده حمل بار است که در زمینه وانت، نیسان، خاور، کامیون و… فعالیت می‌کنند و کاربران می‌توانند از تنوع خوبی که در «بارکو» ایجاد شده است، استفاده کنند.

فکر می‌کنم وقت توسعه محیطی و حضور در جدید هم رسیده باشد و شما می‌توانید این خدمت را در شهر‌های دیگر هم داشته باشید. آیا برای ورود به شهر‌های دیگر برنامه یا زمانی دارید؟
در حال حاضر در تهران و کرج فعال هستیم، اما قصد ورود به شهر‌های دیگر را در آینده‌ای نزدیک داریم و در حال فراهم کردن زیرساخت‌های آن هستیم.

مدل پلتفرم «بارکو» مشابه پلتفرم‌هایی همچون اسنپ و تپ‌سی به نظر می‌آید، به این نحو که واسطه‌ای بین مسافران و راننده‌ها هستند و شما هم به نظر می‌رسد واسطه‌ای بین راننده‌های حمل بار و مشتریان دارای بار باشید…
بله، همین‌طور است، ولی با یک مقدار شرایط سفت و سخت‌تر برای جذب راننده‌ها.

با توجه به ارزش و نظارتی که باید روی بارهای مردم باشد طبیعی است که شرایط شما برای جذب سخت‌تر باشد…
بله، یک مقدار شرایط سفت و سختبرای جذب راننده‌ها داریم و برخلاف شرکت‌هایی مثل اسنپ و تپ‌سی که به دریافت اسکن چند مدرکاز مدارک و گواهی عدم سوءپیشینه اکتفا می‌کنند، ما با توجه به حساسیتی که وجود دارد شرایطسخت‌تری را همچون قرار دادن سند شخص در شرکت و همین‌طور تعیین درست هویت ملکی اشخاص لحاظ می‌کنیم.

اغلب استارت‌آپ‌ها در اوایل کار درآمدزا نیستند و در قالب مدل رشد قرار می‌گیرند، اما پلتفرم شما متفاوت است و این نوع پلتفرم‌های واسطه‌ای جواب را داده‌اند و معمولا درآمدزا هستند. آیا شما هم درآمدزا شده‌اید؟
بله، ما در این یک سال و نیم که کارمان را شروع کرده‌ایم، درآمدزا بوده‌ایم.

چه تعداد کاربر دارید؟
فکر می‌کنم بالای ۲۰۰ هزار نفر کاربر داریم.

وقتی کسب‌وکار‌های اینترنتی به کشور ما ورود پیدا کردند به تدریج بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی با توجه به ذات کسب‌وکار و رقابت از بین رفتند و مثلا با ورود اسنپ و تپ‌سی بسیاری از آژانس‌های تلفنی تعطیل شدند و بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی دیگر هم با مقاومت در برابر تعامل با این نوع کسب‌وکار‌ها به تدریج از بین رفتند. برنامه شما برای تعامل با شرکت‌های حمل بار و اثاثیه برای ایجاد منافع مشترک چیست؟
بله، همکاری با شرکت‌های حمل بار شکل گرفته و ما مدل همکاری با آنها تعریف کرده‌‌ایم و به نوعی بین ما و آنها هم‌افزایی ایجاد شده است.
البته باید اشاره کنم که قیمت‌ها ازسوی پلتفرم ما تعیین می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.