صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / آغاز عملیات اجرایی ۱۲ مجتمع آبرسانی در سیستان و بلوچستان
آغاز عملیات اجرایی ۱۲ مجتمع آبرسانی در سیستان و بلوچستان

آغاز عملیات اجرایی ۱۲ مجتمع آبرسانی در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: عملیات اجرای 12 مجتمع بزرگ آبرسانی در سیستان و بلوچستان آغاز شده که 3 مجتمع جدید در سال 97 انجام و 3 مجتمع دیگر نیز در سال 98 اجرا خواهد شد.

عبدالاحد ریکی افزود: در مجموع ۲۱ مجتمع جدید در منطقه در نظر گرفته‌ایم که تلاش خواهیم کرد اعتبار بگیریم و آن ها را به سر انجام برسانیم و نمایندگان استان نیز تلاش کنند از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، ریکی با بیان اینکه ۵۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستایی هستند، افزود: ۲ هزار و ۵۷۰ روستا در استان دارای شبکه آب رسانی هستند که نیمی از آنها با تنش آبی مواجهند .
ریکی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۰۲ روستای استان دارای شبکه آبرسانی هستند و آبرسانی به ۵۲ هزار خانوار که۱۹۹ هزار نفر را شامل می شوند در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان با بیان اینکه مجموع چاه های موجود در استان ۶۱۳ حلقه است، افزود: ۱۴۸ چاه از این تعداد وضعیت مناسبی دارند اما باقی مانده این تعداد با تنش آبی مواجه اند و در تلاشیم با حفر چاه یا احیا آب این مشکل را کاهش دهیم.

وی افزود: برای حل مشکلات کم آبی و گذر از تابستان اطلاعات آبی استان را به ستاد بحران کشور ارسال کردیم که نیاز استان ۱۲۴ میلیارد تومان بود و ۳۱ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

ریکی با اشاره به اینکه حدود هزار و ۲۵۷ روستا با تانکر آب رسانی می‌شوند، عنوان کرد: جمعیت این روستاها بالغ بر ۶۰ هزار خانوار هستند و با توجه به این رقم، آبرسانی به این افراد آن هم بصورت سقایی کاری دشوار است که آب رسانی سقایی بسیار مشکل است اما بازهم این اقدام انجام می شود.

ریکی ادامه با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای اختصاص هزار و ۲۰ میلیارد تومان به شرکت های آب و فاضلاب روستایی، شهری و منطقه ای ، افزود: ۱۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ به آب و فاضلاب روستایی اختصاص پیدا کرده که با پیگیری‌های مسئولان از این رقم ۳۱ میلیارد تومان سهم سیستان و بلوچستان شد.

وی افزود: در سیستان پروژه مجتمع ۹۴۵ روستایی سیستان را داریم که در دهه ۶۰ مطالعه و در سال ۷۶به بهره برداری رسید، احداث یک باب تصفیه خانه است بالغ بر ۳ هزار کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع که باید ظرفیت تصفیه خانه را به ۲ هزار و ۴۳۰ لیتر ارتقا داد تا شرایط پایداری را در منطقه افزایش دهیم.
وی اظهار داشت: عامل اصلی بوی بد آب در منطقه مواد معدنی موجود است که از طریق شست و شوی مسیر تولید جلبک می کند که در این راستا در دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.
این مسئول گفت: خط انتقال آب از چاه نیمه شماره ۳ که برای شرب است را به زودی ایجاد و چاه نیمه شماره یک از برداشت خارج می‌شود

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.