صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / تامین ریل مورد نیاز از داخل کشور اولویت نخست است
تامین ریل مورد نیاز از داخل کشور اولویت نخست است

شرکت زیربناهای حمل ونقل:

تامین ریل مورد نیاز از داخل کشور اولویت نخست است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: اکنون ساخت سه هزار و 400 کیلومتر خط آهن در دست اقدام قرار دارد و تامین ریل مورد نیاز از داخل کشور (ذوب آهن اصفهان) به عنوان اولویت نخست در نظر گرفته شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی شرکت مزبور، خیرالله خادمی در دیدار با منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: سالیانه بطور متوسط ۴۰۰ کیلومتر ریل UIC60 نیاز است و با توجه به سیاست های اقتصاد مقاوتی، تامین آن از ذوب آهن در اولویت قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی کیفیت تولید ریل در ساخت پروژه ها را امری مهم دانست و گفت: ریل تولید شده ذوب آهن از نظر کیفی باید مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار گیرد تا در پروژه ها قابل استفاده باشد.
براساس این گزارش، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز از آمادگی این شرکت برای تولید ریل UIC60 خبر داد و گفت: چنانچه خریدار تضمین لازم را به عمل آورد، توانایی تولید سالیانه ۴۰۰هزار تن ریل UIC60 در ذوب آهن وجود دارد.
یزدی زاده افزود: آمادگی لازم در رابطه با تایید کیفیت ریل ذوب آهن با همکاری کامل شرکت بازرسی کننده از جانب وزارت راه و شهرسازی وجود دارد تا کیفیت ریل تولیدی، مورد بررسی قرار گیرد.
مقرر شد ۲ طرف با تشکیل کار گروه مالی و قراردادی (متشکل از نمایندگان شرکت ساخت و ذوب آهن) مقدمات و شرایط قرارداد مالی خرید ریل ملی از شرکت ذوب آهن اصفهان فراهم شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، براساس برنامه ششم توسعه ( ۱۴۰۰- ۱۳۹۶ ) قرار است ۱۳ هزار کیلومتر خط آهن کشور به حدود ۲۵ هزار کیلومتر افزایش یابد و تاکنون ریل مورد نیاز خطوط ریلی برای نوسازی و بهسازی از خارج وارد شده، اما با تولید ریل بومی در ذوب آهن اصفهان، قرار است بخشی از ریل مورد نیاز کشور از ذوب آهن خریداری شود.
اقتصام**۱۱۰۸

همچنین مطالعه کنید:

واردات خودرو انحصاری نیست/ ارز کارکرده‌ها باید تعیین تلکیف شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ضیغمی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.