صفحه اصلی / فرهنگی / موسیقی / مبتلایان به اوتیسم و سندروم داون برای سرطانی ها می نوازند
مبتلایان به اوتیسم و سندروم داون برای سرطانی ها می نوازند

مبتلایان به اوتیسم و سندروم داون برای سرطانی ها می نوازند

مبتلایان به اوتیسم و سندروم داون با آهنگ سازی «رهی سینکی» کنسرت «آهنگی از جهانی دیگر» را اجرا می کنند که درآمد حاصل از آن وقف بیماران مبتلا به سرطان می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، کنسرت «آهنگی از جهانی دیگر » توسط هنرمندان مبتلا به «اوتیسم» و «سندروم داون» با همکاری مشترک و حمایت یک موسسه خیریه، کانون تبلیغات نور، انجمن حمایت از عقب‌ماندگان ذهنی و بنیاد رودکی ۲۲ مرداد ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.
موسیقی اصلی‌ این اجرا، هجا‌هایی است که خود کودکان در لحظه دوست دارند خلق کنند و رهبری این کار به عهده خودشان است. در واقع تکه‌های پازل این موسیقی را مبتلایان به اوتیسم به آهنگساز می‌دهند. به‌ گفته سینکی، مبتلایان به اوتیسم «فرا انسان»هایی هستند که تحت تاثیر و فرمان هیچ نوع تفکری قرار نمی‌گیرند و نمی‌توان به آنها چیزی را تحمیل کرد. آنها هر کدام تک به تک فکر و اندیشه خاص خود را دارند.
عواید حاصل از این اجرا، صرف هزینه دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، بیماری اوتیسم یک شرایط پیچیده عصبی و رفتاری و اختلالاتی در تعاملات اجتماعی و رشد کلامی و مهارت های ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری و سخت است و به دلیل زیادی علائم این بیماری،آن را اختلال طیف اوتیسم (ASD) می نامند.
این بیماری شامل اختلال در طیف وسیعی از علائم و مهارت ها در سطوح مختلف است و درجات مختلفی دارد و ممکن است تنها یک نقص ساده باشد، که زندگی طبیعی بیمار را دچار مشکل می کند یا ممکن است، دچار ناتوانی های شدید شود که در آن به مراقبتهای اساسی نیاز است.
سندرم داون هم یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزوم اضافی در جفت کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید. این بیماری دارای علایم مختلف از جمله ناهنجاری‌های عمده یا خفیف در ساختار یا عملکرد ارگان‌های فرد می‌باشد. فراهنگ** ۷۳۲۹ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

محمدرضا شجریان با نوای «ربنا» به خاک سپرده شد

به گزارش کسب و کار نیوز،مراسم تدفین پیکر استاد محمدرضا شجریان صبح امروز در محدوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.