چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / صندوق مشترک میان صندوق نوآوری و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ایجاد می‌شود
صندوق مشترک میان صندوق نوآوری و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ایجاد می‌شود

صندوق مشترک میان صندوق نوآوری و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ایجاد می‌شود

با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان صندوق نوآوری و شکوفایی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای علاوه بر حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاهی، صندوق مشترک پژوهش و فناوری راه‌اندازی می‌شود.

حمایت مالی از شرکتهای دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز، به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری‌های سازنده برای توسعه فناوری و نوآوری در کشور و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های متقابل در حوزه‌های مرتبط تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای گسترش همکاری‌ها بر مبنای اساسنامه و دستورالعمل‌های صندوق در دانشگاه برای ارتقای توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح ملی و استفاده از ظرفیت و خدمات صندوق و دانشگاه جهت گسترش زیست‌بوم فناوری و نوآوری بوده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، خدمت جدید در صندوق نوآوری و شکوفایی با عنوان “آموزش خدمات تخصصی فنی و حرفه‌ای” ایجاد خواهد شد که در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

علاوه بر آن صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان نهاد مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات و توانمندی‌های آن‌ها را به دانشگاه برای خرید امکانات و زیرساخت‌های دانشگاهی معرفی خواهد کرد و اطلاعات آن‌ها نیز در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد و از سوی دیگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیازمندی‌های خرید خود را با اولویت از شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری کرده و اطلاعات آن‌ها را برای ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار صندوق قرار می‌دهد.

بر اساس این تفاهم‌نامه همچنین امکان خرید محصولات سرمایه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دانشگاه به شرط ضمانت‌نامه‌های تعهد پرداخت بانکی به شکل لیزینگ با حمایت مالی صندوق فراهم شده است.

همچنین طرح‌های دانش‌بنیان شرکت‌ها که به صورت طرح در دانشگاه موجود باشد، به منظور بهره‌مندی از حمایت مالی به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌شوند.

براساس این تفاهم‌نامه، همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای نسبت به تشکیل صندوق پژوهش و فناوری مشترک (جامع VC) اقدام خواهند کرد. سهام صندوق نوآوری و شکوفایی در این صندوق مشترک ۴۰ درصد، سهام دانشگاه ۴۹ درصد و مابقی متعلق به بخش خصوصی خواهد شد.

این تفاهم‌نامه به مدت سه سال میان طرفین منعقد شده است و با توافق طرفین قابل تمدید است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.