صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / جشنواره ملی موسیقی جوان، هویت ما را به جهان نشان می دهد
جشنواره ملی موسیقی جوان، هویت  ما را به جهان نشان می دهد

صالحی:

جشنواره ملی موسیقی جوان، هویت ما را به جهان نشان می دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره ملی موسیقی جوان که از 22 مرداد آغاز می شود، اعلام کرد: این جشنواره راهی به آینده موسیقی ایران است و به شایستگی می تواند هویت و فرهنگ ما را در جهان نشان دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز از اعلام روز شنبه انجمن موسیقی، در پیام سیدعباس صالحی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر، نمایانگر پیشینۀ فرهنگی بومی در تعامل با تحولات و جریان های فرهنگی معاصر می باشد، آمده است: موسیقی ما نیز که برگرفته از قرن­ها و سال­ها همزیستی و همراهی فرهنگ­ها، آداب و باورهای متنوع و هویت اجتماعی مردم این سرزمین است، به پشتوانۀ گذشتۀ درخشان و فروزان در مسیر پُرشتاب جهان معاصر، پایدار و پوینده پیش می‌رود.
این پیام حاکی است: شایستگی و توانمندی نوجوانان و جوانانِ ایران­زمین در هنرِ موسیقی در پرتو اندیشه و تجربۀ پیشکسوتان و هنرمندان نشانی از پایندگی و بالندگیِ موسیقیِ روستاها و شهرهای ایران‌زمین است.
صالحی در پیام خود افزوده است: جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، عرصۀ گشایش و نمایش استعدادهای جوان و نیز نقش استادان و هنرمندانِ موسیقی در آموزش و تقویت انگیزه و تکاپوی ایشان است. جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، راهی روشن به آیندۀ موسیقی ایران است و به شایستگی می‌تواند هویت و فرهنگ ما را در جهان نشان دهد.
در این پیام تاکید شده است: نقش فعالانه و همدلانۀ استادان و هنرمندان در این جشنواره تأثیرگذار و شایستۀ سپاس است و امیدوارم دوازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان فرصت‌های تقویت و توسعۀ موسیقی جوان را گسترش بخشد.
به گزارش کسب و کار نیوز، دوازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی جوان از سوی انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی، بنیاد رودکی و فرهنگسرای نیاوران از ۲۲ مردادماه تا ۱۸ شهریورماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.
فراهنگ ** ۷۳۲۹ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.