صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / توسعه فناوری رانت های اقتصادی را از بین می برد
توسعه فناوری رانت های اقتصادی را از بین می برد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی:

توسعه فناوری رانت های اقتصادی را از بین می برد

تهران – ایرنا – رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:پیشرفت و توسعه تکنولوژی و فناوری به طور حتم ضمن ایجاد شفافیت در کشور، رانت های اقتصادی را از بین خواهد برد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتربهزاد سلطانی روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه، باوجود تلاش های انجام شده هنوز ایجاد هماهنگی در بخش علم و فناوری در کشور با مسائلی مواجه است، از ورود برخی حوزه های سیاست گذار در بخش اجرا انتقاد کرد و با اشاره به دخالت برخی دستگاه ها در حوزه وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: دستگاه های در رده سیاستگذاری در کشور نبایستی در اجرا دخالت کنند چراکه در شرح وظایف آنها نیست.
وی با اشاره به نقش حیاتی فناوری و توسعه آن در آینده کشور، افزود: بعنوان مثال هوش مصنوعی یا بحث خودروهای هوشمند آینده دنیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد که البته کشور ما نیز فاصله زیادی با کشورهای دیگر ندارد و مردم ما نیز تا چند سال آینده خودروهای خودران و تاکسی های هوایی یا تکنولوژی های انرژی را تقاضا می کنند.
سلطانی با بیان اینکه، اگر حمایت های لازم از شرکت های فناور و دانش بنیان برای تولید این تکنولوژی ها که از پیچیدگی خاصی هم برخوردار نیستند را نداشته باشیم بایستی تا چندسال دیگر این تکنولوژی ها را با چندین برابر قیمت وارد کنیم.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه اظهارکرد: هنگامی که ما می توانیم پهپاد پیچیده را در کشور تولید کنیم، یقینا می توانیم تاکسی هوایی را که یک دهم این محصول پیچیدگی ندارد را به همت مهندسان داخلی تولید کنیم.
وی با اشاره به اینکه، شرکت های دانش بنیان تا ۷ سال آینده به سمت ایجاد تاکسی های هوایی در کشور خواهند رفت گفت:از این نوع محصولات پیشرفته که به لحاظ فناوری در دسترس بچه های ما قرار دارد فروان است.
سلطانی ضمن تاکید بر توجه هرچه بیشتر به خط علم و فناوری در کشور بعنوان یک اصل با وجود همه مسائل سیاسی و اقتصادی که در دنیا با آن روبرو هستیم افزود:اگر خط علم وفناروی در کشور توسعه و تقویت شود به طور حتم بسیاری از مسائل اقتصادی و حتی مسائل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی کشور مرتفع خواهد شد.
وی معتقد است:اگر مسائل تکنولوژی و فناوری سطح کشور را فرا بگیرد، شفافیت و دولت الکترونیک در کشور حاکم خواهد شد و دیگر خصولتی ها و شبه دولتی ها نمی توانند نقش زیادی در کشور ایفا کنند و رانت های اقتصادی نیز از بین خواهد رفت.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به برنامه های این صندوق تا سه سال آینده با تاکید براینکه برنامه صندوق از ارائه تسهیلات و وام به سرمایه گذاری بصورت مشارکت در حال تغییر است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ به میزان ۶۲ درصد تسهیلات و ۲۳ درصد سرمایه‌گذاری مشارکتی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: البته برای بودجه سال ۱۳۹۷ نیز تسهیلات از ۶۲ درصد به ۴۹ درصد کاهش می‌یابد ضمن اینکه تسهیلات سرمایه‌گذاری مشارکتی از ۲۱ درصد به ۳۱ درصد افزایش می‌یابد.
ادامه …
علمی ** ۱۸۳۶ **۱۴۴۰

همچنین مطالعه کنید:

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اسنپ، از زمان شروع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.