صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تقویت نقش مهارتی دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیستان و بلوچستان خبر داد

تقویت نقش مهارتی دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیستان و بلوچستان گفت: در برنامه ششم توسعه برای دانشگاه علمی کاربردی اهداف خاصی تعریف شده است و نقش مهارتی این دانشگاه تقویت می‌شود.

علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سالارزهی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به کاربردی بودن رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی، حدود ۹۰ درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند.

سالارزهی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی زاهدان برای ترم مهرماه در رشته‌های کاربردی متعددی نظیر گاز، طراحی لباس و …اقدام به پذیرش دانشجو برای آن واحد می‌کند،خاطرنشان کرد: ثبت نام دانشحویان از نیمه دوم مردادماه امکان‌پذیر شده و دانشجویان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام و اطلاع از رشته‌های موجود و قابل ارایه در کلیه واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با ایجاد دوره‌های آموزش محور با تکیه بر استعداد جوانان کشور، زمینه‌های اشتغال و تولید را در بین جوانان افزایش می‌دهد و در زمینه استحکام اقتصاد کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند.

سالارزهی گفت: هر میزان تعداد کد رشته‌ها افزوده شود، تخصص در دانشگاه علمی-کاربردی توسعه یافته و به تناسب آن شغل‌های جدیدی در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: محور اصلی فعالیت دانشگاه علمی کاربردی کمک به ایجاد اشتغال و آموزش نیروهای کار برای ورود به بازار کار است.

سالارزهی گفت: رویکرد دانشگاه علمی کاربردی در سال جاری تمرکز بر فعالیت‌های پژوهشی است که با ایجاد مراکز رشد، اجرای پودمان‌های مهارتی و همکاری پژوهشی با دستگاههای اجرایی استان سیستان و بلوچستان محقق خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.