صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / استرداد مظنون تروریستی آمریکایی از کوبا به آمریکا

استرداد مظنون تروریستی آمریکایی از کوبا به آمریکا

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، مقامات کوبا جوزف محمود دیبی، مظنون تروریستی آمریکایی را قبل از آنکه در هاوانا سوار هواپیما شود، بازداشت و سپس وی را به آمریکا مسترد کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: با کمک مقامات کوبا و سفارت آمریکا در هاوانا، اداره فدرال تحقیقات (اف‌.‌بی.‌آی) مقدمات را برای مقامات کوبا فراهم کرد تا بتوانند دیبی را پیش از سوار شدن به هواپیما به مقصد روسیه دستگیر و او را به آمریکا بازگردانند. دیبی در دسامبر سال ۲۰۰۵ میلادی از آمریکا فرار کرده بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دیبی ۵۰ ساله که ۱۲ سال است فراری محسوب می‌شود در ایالت‌های اورگن، کالیفرنیا و واشنگتن با اتهامات کیفری فدرال مواجه خواهد شد.

براساس این بیانیه: این مظنون به عضویت در گروهی موسوم به “خانواده” متهم شده که با بیش از ۴۰ فقره اقدام جنایی از جمله آتش‌سوزی‌های تعمدی بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ میلادی و به دنبال آن وارد کردن خسارت‌هایی به ارزش ۴۵ میلیون دلار مرتبط است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.