صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / شفاف نبودن مقررات صادرات مشکل اصلی تولیدکنندگان فولاد
شفاف نبودن مقررات صادرات مشکل اصلی تولیدکنندگان فولاد

عضو هیات مدیره انجمن فولاد مطرح کرد

شفاف نبودن مقررات صادرات مشکل اصلی تولیدکنندگان فولاد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، تأکید کرد: قیمت‌گذاری دستوری به نوعی ایجاد اخلال در بازار است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، احرامیان عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران  گفت: در حال حاضر، بزرگترین مشکل برای تولیدکنندگان فولاد کشور، شفاف نبودن قوانین و مقررات صادراتی است. در این راستا، به هیچ عنوان نمی‌توان بورس کالا که تنها بازار شفاف برای خرید و فروش محصولات است را مقصر شناخت؛ چرا که بخش‌نامه‎های وزارت صمت باید از شفافیت بیشتری برخوردار باشد و منشاء اصلی مشکلات را باید از این نهاد دنبال کرد.

وی اظهار کرد: اگر اجازه دهیم که بازار کار خود، یعنی کشف قیمت از محل عرضه و تقاضا را انجام دهد، بازار تنظیم می‌شود. قیمت‌گذاری دستوری به نوعی ایجاد اخلال در بازار است و کنترل قیمت‎‌ها، منشاء آشفتگی‌های موجود بود که همچنان ادامه دارد.

احرامیان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه صنایع پایین‌دستی فولاد از کمبود عرضه در بورس کالا شکایت دارند و این در حالیست که صادرات آهن قراضه به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: میزان عرضه در بورس کالا مشکل اساسی زنجیره تولید فولاد نیست، بلکه قیمت‌گذاری دستوری و اصرار دولت بر مداخله در بازار، بزرگترین چالش این صنعت به شمار می‌رود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: اگر به بازار اجازه داده شود که با تقابل عرضه و تقاضا قیمت را مشخص کند، بسیاری از چالش‌ها حل می‌شود.

احرامیان افزود: صنایع از این امر رضایت کامل دارند که قیمت محصولات تولیدی آنها در بازاری شفاف، مانند بورس کالا به صورت آزاد و رقابتی کشف شود؛ این در حالیست که اگر دولت بخواهد در قیمت‎‌گذاری این بازار دخالت داشته باشد، بار دیگر تجربه تلخ چند سال گذشته تکرار خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس

به گزارش کسب و کار نیوز ، سازمان خصوصی سازی  در ۲ اطلاعیه جداگانه قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.