صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هشدار اردن نسبت به تاثیر کسری بودجه آنروا بر آوارگان فلسطینی
هشدار اردن نسبت به تاثیر کسری بودجه آنروا بر آوارگان فلسطینی

هشدار اردن نسبت به تاثیر کسری بودجه آنروا بر آوارگان فلسطینی

دولت اردن هشدار داد، کسری بودجه آنروا ممکن است تاثیر فاجعه‌باری بر زندگی میلیون‌ها آواره فلسطینی در خاورمیانه داشته باشد.

آنروا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روسیا الیوم، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن پس از دیدار با پی‌یر کراهنبول، کمیسیونر کل آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت، بحران بودجه‌ای که این سازمان با آن روبروست ممکن است آوارگان را از خدمات ضروری آموزش، بهداشت و امنیت غذایی محروم کند، مساله‌ای که درد و رنج انسانی آوارگان را بیشتر خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است، آنروا با کسری شدید بودجه مواجه است و در صورت عدم رفع آن پیش از پایان تخصیصات مالی، می‌تواند تبعات فاجعه‌باری برای آوارگان در پی داشته باشد.

پس از آنکه آمریکا، بزرگترین حامی مالی این سازمان بودجه خود را کاهش داد و از مجموع ۳۶۵ میلیون دلار بودجه سالانه، ۶۰ میلیون دلار ارائه داد، آنروا با بحران مالی روبرو شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، تنها مشروط به موافقت فلسطین با از سرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل کمک‌های مالی خود به آنروا را افزایش خواهد داد.

این کسری شدید بودجه در حال حاضر ارائه برخی خدمات آنروا را تحت‌الشعاع قرار داده و موجب شده تردیدهایی درباره آینده آن ایجاد شود. همچنین طبق اعلام سازمان ملل، این امر ممکن است بر شروع سال تحصیلی جدید مدارس تاثیر سوء بگذارد. سازمان آنروا حدود ۷۰۰ مدرسه را اداره و ۵۰۰ هزار کودک آواره در غزه، کرانه باختری، لبنان، سوریه و اردن را آموزش می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن اعلام کرد، اردن بیشترین تعداد آوارگان فلسطینی در خاورمیانه را جای داده است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا نظر حامیان مالی آنروا را به منظور حمایت از این سازمان جلب کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.