صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / خبرنگاران در تمام ابعاد مسئولیت دارند
خبرنگاران در تمام ابعاد مسئولیت دارند

استاندار اصفهان:

خبرنگاران در تمام ابعاد مسئولیت دارند

‌استاندار اصفهان گفت: اساسی ترین مایه‌های زنده بودن امید، دموکراسی و حق مردم گردش آزاد اطلاعات است که مسئولیت آن بر عهده خبرنگاران است.

 

محسن مهرعلیزاده شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که در محل باغ موزه چهل ستون برگزار شد، اظهار کرد: از کسانی که ارزش گذاری به خبر و خبررسانی و گردش آزاد مطالب در جامعه را حمایت و به آن کمک می کنند سپاسگزاریم و خانه مطبوعات نیز در این راستا فعالیت های بسیار داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: اساسی ترین مایه‌های زنده بودن امید، دموکراسی و حق مردم گردش آزاد اطلاعات است که مسئولیت آن بر عهده خبرنگاران است. خبرنگاری شغل بسیار حساسی است و تهدیدهای مختلفی از سوی جامعه و دولت ها و مسئولان برای خبرنگار وجود دارد.

استاندار اصفهان گفت: روح خبرنگاری با رعایت حقوق مردم، حاکمیت و دولت و … و هم‌چنین رعایت عدالت و اعتدال باید همراه باشد و از افراط و تفریط پرهیز کرده و بتواند خود را حفظ کند. هر مسئول در جایگاه خود اگر خطایی را مرتکب شود در حوزه خود تاثیر می گذارد، اما خبرنگار در تمام ابعاد مسئولیت دارد و باید بسیار مراقب باشند زیرا خبرنگاری شغل بسیار حساسی است.

مهرعلیزاده تصریح کرد: امروز بیش از پیش لازم است که در جهت همبستگی در جامعه کار شود و کسانی که به هر دلیلی با کشور ما مشکل داشته اند مانند ترامپ با تهدیدهای خود می خواهد کارهایی در سر دارد و ما اسیر آدمی شده‌ایم که نرمال نیست و حرف های غیر معقولش کار ما را دچار ایراد و اشکال می کند. تهدید وی بالاخره تاثیر‌گذار است و با هیاهوی ایجاد شده جامعه را نگران می کنند.

وی ادامه داد: همه با هم با بیش از چند هزار سال سابقه و تمدن ایران باید در عمل اتحاد خود را حفظ کنیم و باید با حفظ انقلاب، اسلام و ایران  مانع طراحی ها و برنامه های آنان شویم. موضوع اصلی ای که مورد توجه دشمنان است، دولت فعلی حاکم و نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه آن ها ایران را مدنظر دارند و با تمهیدات دقیق و با ایجاد وحدت در جامعه می توان در مقابل آن ها ایستاد.

هم‌چنین در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان اظهار کرد: حضور و نقش رسانه ها و مطبوعات در همه زمان ها در توسعه هر استان و شهری بسیار مهم و ارزشمند و در کل تاریخ باشکوه کشور قابل رویت است و خبرنگار در خط مقدم این جبهه نقش مثبتی دارد اما شاید کم تر دیده شود. این روز بهانه ای برای تجلیل از خبرنگاران است. ۲۵۰ نفر از آن ها در خانه مطبوعات حضور دارند و این نشان از انسجام آن ها است.

محمدعلی انصاری افزود: امشب کتاب دانشنامه روزنامه نگاران رونمایی خواهد شد و به پیشینه مطبوعات استان می‌پردازد. جلد اول آن در سال ۱۳۰۵ رونمایی شده که نه تنها در استان بلکه در کشور با استقبال خوبی روبه رو شده است. جلد دوم آن نیز امروز رونمایی می شود که پیشینه مطبوعات استان از بعد از انقلاب تاکنون را روایت می کند و جلد سوم آن نیز ویژه خبرنگاران و روزنامه نگاران آغاز شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.