صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت بناهای تاریخی شهر زواره اصفهان
اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت بناهای تاریخی شهر زواره اصفهان

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت بناهای تاریخی شهر زواره اصفهان

شهردار زواره ‌از اختصاص مبلغ 2 میلیارد ریال برای طرح بازسازی مسجد بنکویه زواره خبر داد و گفت: در صورت مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی این بنای تاریخی انجام می‌شود.

 

‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،  جلال گلخنی در جمع خبرنگاران با تبریک ۱۷ مرداد ماه به فعالان رسانه، اظهار کرد: خبرنگاران زبان گویا، چشم بینا، پیام رسان صادق و انتشاردهنده اخبار واقعی در جامعه هستند که با بازتاب درست نیازها به مسئولان می توانند رابط خوبی بین دولت و مردم باشند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی هر شهرداری ایجاد نشاط اجتماعی است، افزود: مدیریت شهری زواره در موضوع شادی و نشاط اجتماعی فعالیت قابل توجهی را انجام داده است.

شهردار زواره در ادامه افزود: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در مجموع از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان برای بناهای تاریخی شهر زواره پیش بینی شده که در پنج محور هزینه خواهد شد.

گلخنی از اختصاص مبلغ ۲ میلیارد ریال برای طرح بازسازی مسجد بنکویه زواره خبر داد و گفت: در صورت مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی این بنای تاریخی انجام می‌شود.

وی به طرح بازآفرینی شهری نیز اشاره کرد و افزود: مهمترین هدف اجرای این طرح ایجاد پایداری و جلوگیری از مهاجرت است که در این زمینه با برنامه ریزی و پرهیز از شتابزدگی عمل خواهد شد. قول مساعدی از استان برای پرداخت مبلغی نزدیک به ۱۵ میلیارد ریال داده شده که پس از تخصیص عملیات اجرایی طرح آغاز می شود.

شهردار زواره با اشاره به اینکه طرح استخر ورزشی زواره که نزدیک به پنج سال پیش آغاز شد و به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده بود، از اسفند سال گذشته دوباره از سر گرفته شد، افزود: اجرای این طرح عمرانی ورزشی در مجموع نزدیک به ۳۵ میلیارد ریال هزینه در بردارد که بیش از ۲۵ میلیارد ریال آن را فرد نیکوکاری پرداخت خواهد کرد.

گلخنی گفت: برای محوطه سازی اطراف استخر نیز پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که در سفر وزیر ورزش و جوانان به شهرستان اردستان، قول مساعدی برای پرداخت این مبلغ داده شد.

شهردار زواره با بیان اینکه بودجه سال ۹۶ شهرداری زواره ۲۷ میلیارد ریال بود، تصریح کرد: با تلاشی که توسط مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر زواره صورت گرفت این بودجه به صورت ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی تاکید کرد: در زمان تحویل شهرداری زواره به مقدار بودجه سال ۹۶ بدهی داشتیم که تاکنون توانسته ایم نیمی از این بدهی ها را پرداخت کنیم و اولویت نخست شهرداری نیز پرداخت بدهی ها است.

عملیات بهسازی جاده زواره – شهراب به زودی آغاز می شود

هم‌چنین رئیس شورای شهر زواره گفت: با مساعدت نماینده مردم در مجلس اعتبارات خوبی برای جاده های بخش زواره دریافت شده است. در موضوع جاده های زواره مشکلی که وجود دارد این است که پیمانکار پروژه های زواره را متقبل نمی شود.

عباس صادقی افزود: برای بهسازی جاده زواره به شهراب نیز فرد نیکوکاری ۱۵ میلیارد ریال کمک خواهد کرد و با اختصاص اعتبار از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور کار آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر زواره هیچ گاه از حق مردم زواره کوتاه نمی آید. اگر موضوع و یا انتقادی وجود دارد فقط به دلیل دغدغه پیشرفت منطقه است.

رئیس شورای شهر زواره بزرگترین مشکل شهرستان اردستان را کوتاه بینی برخی مسئولان و مردم عنوان کرد و افزود: رسانه ها نقش مهم و موثری در برطرف کردن اختلافات قدیمی منطقه دارند.

‌انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.