صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / یک معمار پیشکسوت: چهارباغ سه شورا می‌خواهد
یک معمار پیشکسوت: چهارباغ سه شورا می‌خواهد

/برای چنار چهارباغ/

یک معمار پیشکسوت: چهارباغ سه شورا می‌خواهد

یک معمار پیشکسوت گفت: چهارباغ سه شورا در مقیاس استانی، کشوری و بین‌المللی می‌خواهد.

چهار باغ عباسی اصفهان

احمد منتظر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: باید سه شورا در چهارباغ عباسی حضور داشته باشند. شورای اول باید استانی بوده و از مثلا ۷ نفر از افراد با صلاحیت استانی تشکیل شود که جلسات آنها به صورت هفتگی یا ماهانه تشکیل شود.

وی ادامه داد: همچنین باید شورایی در مقیاس ملی برای چهارباغ عباسی وجود داشته باشد. این شورا می‌تواند از ۵ نفر افراد تراز یک کشوری شامل معمارها، شهرسازها و متخصصان مختلف تشکیل شود. این شورا باید هر دو ماه یا سه ماه یک بار تشکیل شود و بر شورای نخست نظارت داشته و راهبرد بدهد.

این معمار افزود: در نهایت نیز باید شورایی در سطح بین‌المللی تشکیل شود تا بتواند ارتباط میان چهارباغ عباسی و جوامع جهانی را برقرار کرده و ادبیات جهانی را با چهارباغ عباسی و اصفهان آشنا کند. اگر شورای ملی و شورای بین‌المللی نیز طراحی‌های چهارباغ عباسی را تایید کنند نشان می‌دهد آنچه انجام می‌شود درست است.

منتظر تصریح کرد: این اتفاق موجب می‌شود در جهان حامی پیدا کنیم. سالیانه گروهی که در سطح بین المللی درباره چهارباغ کار می‌کنند در اصفهان سخنرانی کرده و رویکردهای جهانی را شرح دهند و بعد از بازگشت به کشورشان در مجامع علمی آنچه در اصفهان در حال رخ دادن است را معرفی کنند.

وی ادامه داد: چهارباغ عباسی می‌تواند آغاز مجموعه‌ای از محورهای تاریخی پیاده و به هم پیوسته باشد که استخوان بندی تاریخی و گردشگری اصفهان را شکل بدهد. در چهارباغ عباسی باید همه محورهای ورودی به آن در محلات اطراف نفوذ پیدا کند. برای مثال ورودی فتحیه بهترین محوری است که چهارباغ را به میدان نقش جهان متصل می‌کند اما امروز بسته است.

استاد معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان تاکید کرد: چهارباغ عباسی کار بسیار دقیق و مهمی است. ارتباط میان خیابان چهارباغ عباسی و دولتخانه صفوی بسیار نزدیک است و نمی‌توان چهارباغ را به تنهایی و جدای از دولتخانه دید. مسیرهای آبی که در چهارباغ عباسی وجود دارد نیز در عمل به میدان نقش جهان متصل بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.