صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / کاتالیزورهای تولید صنعت فولاد بومی‌سازی شده است

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

کاتالیزورهای تولید صنعت فولاد بومی‌سازی شده است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: تقریبا 85 درصد نیازهای فولاد در تولید کاتالیزورها، بومی سازی شده است.

بازدید معاون اول رییس جمهور از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

به گزارش کسب و کار نیوز، بهرام سبحانی در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی فولاد و متالوژی اصفهان، اظهار کرد: تا پیش از این، کاتالیزورهای مورد مصرف از خارج وارد کشور می شد، اما اکنون با کمک یک شرکت دانش بنیان ایرانی، توانسته ایم این مواد را تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه درابتدا احتمال نگرانی بابت نبود حمایت وجود داشت، گفت: خوشبختانه دیگر از خرید این مواد بینیاز شده ایم و امروز سه شرکت ایرانی، کاتالیز مورد نیاز را تولید می کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان افزود: اصفهان با داشتن ذوب آهن و فولادمبارکه، تقریبا مادر صنعت و فولاد کشور است. به همین مناسبت امسال شاهد برگزاری دهمین نمایشگاه متالورژی، فولاد و ریخته گری در این استان هستیم. 

وی با بیان اینکه امسال باید به نمایشگاه نگاه ویژه و متفاوتی داشت، تصریح کرد: نمایشگاه امسال دو ویژگی به خصوص دارد، نخست اینکه، سال حمایت از تولید ملی است و توسعه صنعت می تواند به فولاد کشور کمک کند.

سبحانی ادامه داد: موضوع دیگر شروع تحریم ها است که کشور را در شرایط سختی قرار می دهد. این شرایط باعث می شود که سازندگان قطعات، واحدهای خدمات فنی مهندسی و تولیدکنندگان مواد مصرفی صنعت فولاد بیش از پیش فعال باشند و به سمت بی نیازی و خودکفایی در صنعت فولاد پیش برویم.

وی از فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا، یاد کرد و افزود: این صنعت با داشتن واحد های تولیدی متفاوت در کشور، در پی سیاست بومی سازی در تمام زمینه ها است و به همین منظوربه تازگی، واحدی با عنوان مهندسی معکوس در ساختار سازمانی ایجاد شده است.

 مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: در این واحد، در پی حمایت از تولیدکنندگان هستیم، هرچند که نخستین سود این کار برای ایران است، چراکه فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان است.

وی در خصوص الکترودهای گرافیکی که نیاز مهم صنعت فولاد است، گفت: در اردکان درحال تاسیس کارخانه ای هستیم که تا یک سال و نیم دیگر در مدار تولید قرار می گیرد و می تواند نیاز به این ماده را برطرف کند و پس آن می توانیم بگوییم که صد درصد نیاز کارخانجات فولاد در داخل کشور تولید می شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه تنها جایی که می توان این توانایی ها را به نمایش گذاشت، نمایشگاه ها است، تصریح کرد: به همین علت، نمایشگاه فولاد و ریخته گری در اصفهان سالانه پررونق تر و بزرگ تر می شود و بازدیدکنندگان خارجی و داخلی بیشتری جذب می کند.

وی هم‌چنین یکی از مهم ترین اقدامات را مشارکت با تولیدکنندگان خارجی عنوان کرد و گفت: امروز با وجود نرخ ارز هشت هزارتومانی مشکلاتی پیش رو داریم، علاوه بر اینکه کشور نیز با وجود جوانان جویای کار نیازمند فرصت شغلی است، بنابراین می توانیم با شرکت های خارجی متصل شویم و این علم را از کشورهای دیگر بخریم و سرانجام خودمان به تولید آن برسیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.