صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / فعالیت ۱۲۰۰ نفر در صنعت پرورش میگوی چابهار
فعالیت ۱۲۰۰ نفر در صنعت پرورش میگوی چابهار

فعالیت ۱۲۰۰ نفر در صنعت پرورش میگوی چابهار

‌مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در زمان برداشت میگو از مزارع گواتر چابهار 1200 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

میگو

‌هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-‌ اظهار کرد: فصل برداشت میگو از مزارع گواتر دوماهی است آغاز شده و تا اواخر شهریور ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود از حدود ۷۰۰ هکتار مزارع پرورش میگوی گواتر ۱۵۰۰ تن میگو برداشت شود‌.

وی افزود: در مزارع پرورش میگوی گواتر ۴۰۰ به‌صورت مستقیم مشغول به‌کار هستند و ۸۰۰ نفرهم به‌صورت غیرمستقیم در صنایع بسته‌بندی و عمل‌آوری فعالیت می‌کنند‌.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: میگوی گواتر از نوع وانامی شیشه‌ای است که بسیار بازارپسند است و عمده آن با قیمت هرکیلو ۵ دلار در بازارجهانی عمدتا به کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا صادر می‌شود‌.

وی گفت: به دلیل بازارپسند بودن کشت میگوی وانامی شیشه‌ای در گواتر و قیمت خوب هر کیلو ۵ دلار آن در بازار جهانی، در هر مرحله از کشت میگو در سایت گواتر ۶۰۰ میلیون درآمد به ازای هر ۲۰ هکتار مزرعه به سرمایه‌گذار می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: آب‌وهوای مطلوب و زمین‌های مستعد، بیش‌از ۴۲ هزارهکتار از اراضی ساحلی سواحل مکران محدوده کنارک، چابهار تا گواتر را مستعد پرورش میگو در سه مرحله از سال کرده که در صورتی که زیرساخت‌ها آماده شود، ۶۰ هزارتن میگو بنا به آوردها تولید می‌شود که هم‌ارزآوری عالی برای کشور دارد و هم اشتغال‌زایی منحصربه فردی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.