صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ربات ها اندرویدی می شوند
ربات ها اندرویدی می شوند

ربات ها اندرویدی می شوند

یک استارتاپ فعال در زمینه رباتیک به نام Mov.AI سرمایه ۳ میلیارد دلاری برای ایجاد یک سیستم عامل اندرویدی برای ربات ها را در دستور کار خود قرار داده است.

این استارتاپ به تازگی اعلام کرده است که مبلغ سه میلیون دلاری برای توسعه نخستین سیستم عامل درجه صنعتی برای رباتهایی که در مشارکت هوشمندانه خودکار را کنار گذاشته است. در همین راستا این استارتاپ در حال ایجاد یک اکوسیستم که در آن همه افراد از جمله توسعه دهندگان، سازندگان و تولیدکنندگان برای ساخت ربات های هوشمند در مقیاس وسیع برای رسیدن به اهداف عملیاتی و تولیدی با یکدیگر همکاری می کنند.

نکته قابل توجه این است که در صورت موفق بودن این طرح، امکان تولید ربات ‌های باهوش‌ تر در مقیاس بزرگ برای خطوط اجرایی و تولیدی فراهم خواهد شد. این استارتاپ طرح خود را، یک سیستم ‌عامل ربات (ROS) سازگار می ‌داند و این به معنای توانایی این استارتاپ در گسترش ربات ‌های مستقل و خودکار است. ایده جدید، این شرکتی است که سخت ‌افزار را از نرم‌ افزار و ساده سازی تحقیق و توسعه و فرایندهای اجرایی جدا کرده است، تا اتوماسیون رباتی را در مقیاس بزرگ یا کوچک، برای همه کاربران، با هزینه های مقرون به صرفه به اجرایی کند.

از ویژگی های خاصی که این شرکت در این سیستم عامل اعمال خواهد کرد می توان به نقشه برداری های ساده، سیستم جهت دهی قوی و مستقل، توزیع نرم افزاری مبتنی بر فضای ابری، اجتناب از موانع، انطباق با بهترین شیوه های امنیتی و امنیت سایبری و رابط کاربری مدرن نهایی، تسهیل سفارشی سازی آسان، مشارکت با دیگر رباتهای همکار در یک واقعیت تجاری و … است.

در واقع می توان گفت که مشتریان اصلی این استارتاپ، سازندگان تجهیزات بارگیری مواد، تولیدکنندگان سیستم‌ های خودکار و دیگر سازندگان مشارکتی ربات هستند. بنیانگذار این استارتاپ که فردی به نام لیمور شوئیتزر است در این باره می گوید: ما در این استارتاپ، ماموریت خود را برای ایجاد جهانی که در آن، بیشتر وظایف متداول بر عهده ربات ‌ها است، انجام می‌ دهیم تا به این ترتیب، ربات‌ های شبه انسان، خلاق ‌تر و سازنده‌تر باشند و بتوانند مقیاس‌پذیری سریع‌تری در زمینه تجاری داشته باشند.

او ادامه می دهد: به عبارت دیگر، با این طرح، می‌توانیم این ماشین ‌های متحرک که با کمک انسان‌ ها راه ‌اندازی می‌ شوند، به ربات‌ های خودکاری تبدیل کنیم که در همه مقیاس‌ها به صورت ایمن، با یکدیگر و با انسان‌ها کار می‌کنند. این طرح، در حال حاضر با همکاری تولیدکنندگان بزرگ و مجریان صنعتی، دوره‌ های آزمایشی خود را می‌ گذراند و مدیران موو. ای‌ال موفق شده ‌اند حدود سه میلیون دلار بودجه جمع ‌آوری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر ارتباطات: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۴ درصد رسید

 به گزارش کسب و کار نیوز، حدود ۱۸ سال قبل ایده‌ای تحت عنوان توسعه «شبکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.