صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / خود اتکایی کشور در زمینه تعمیر و نگهداری انواع هواپیما
خود اتکایی کشور در زمینه تعمیر و نگهداری انواع هواپیما

خود اتکایی کشور در زمینه تعمیر و نگهداری انواع هواپیما

دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر ایران در زمینه تعمیر و نگهداری انواع هواپیماها به خوداتکایی رسیده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی یکی از موفقیت‌هایی را که کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آورده است، توسعه و پیشرفت صنعت تعمیر و نگهداری انواع هواپیماهای نظامی، تجاری و بالگرد‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: کشور از قابلیت ارائه و صدور خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما به کشورهای منطقه برخوردار است.
به گفته منطقی، بسیاری از کشور‌های جهان در حوزه طراحی و ساخت پهپاد خوداتکا نیستند و اگر پهپادی را طراحی می‌کنند، عمده اجزای آن را از سایرکشورها تهیه کرده‌اند، اما ایران در این بخش به خوداتکایی رسیده است و همه مراحل ساخت در داخل انجام می گیرد.
وی با اشاره به رشد قابل قبول کشور در زمینه تولیدات علمی هوافضای کشور، گفت: ایران در دنیا از نظر تعداد مدارک علمی در حوزه هوافضا در رتبه ۱۵ قرار دارد و از سال ۲۰۱۱ نیز رشد مناسبی در این زمینه داشته ایم.
دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: در پنج سال اخیر، رتبه اول تعداد نشر مقالات این حوزه در منطقه را داریم که باید تلاش کنیم این رتبه را حفظ کرده و در دنیا نیز به رتبه و جایگاه واقعی خود برسیم.
منطقی همچنین تصریح کرد: هرگاه بودجه های مصوب تأمین شده است، محققین و پژوهشگران ما توانسته‌اند مراحل پروژه‌های موجود را با موفقیت پشت سر بگذارند.
به گفته دبیر ستاد هوایی معاونت علمی، تاکنون با اهتمام محققین و حمایت‌های جانبی صورت گرفته، رشد پروژه‌ها ادامه یافته است؛ اما امیدواریم در تامین بودجه های مورد نظر نیز اقدامات خوبی صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

اقدامات اسنپ برای سفرهای خنک در روزهای گرم تابستان

به گزارش روابط عمومی اسنپ، تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد تومان برای طرح‌های تشویقی اسنپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.