صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حریری خواستار فداکاری برای تشکیل کابینه جدید لبنان شد
حریری خواستار فداکاری برای تشکیل کابینه جدید لبنان شد

حریری خواستار فداکاری برای تشکیل کابینه جدید لبنان شد

نخست وزیر مکلف لبنان از گروه‌ها و احزاب سیاسی این کشور خواست، در راستای تشکیل کابینه جدید فداکاری کنند.

حریری

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت ارم نیوز، سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان کمی پیش از نشست فراکسیون المستقبل در منزلش در بیروت، در جمع خبرنگاران از اینکه او مسؤول تاخیر در تشکیل کابینه دانسته شده، ابراز تعجب کرد و گفت: امروز وضعیت کشور مهم‌تر است و همه گروه‌ها باید برای منافع کشور و مردم لبنان تواضع داشته و فداکاری کنند.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در مه گذشته پس از برگزاری انتخابات پارلمانی، حریری را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

حریری روز سه‌شنبه اعلام کرد، مشکلاتی که بر سر راه تشکیل کابینه وجود دارد، مشکلاتی ایجاد شده از سوی کسانی هستند که مانع‌تراشی می‌کنند.

تاخیر در اعلام تشکیل کابینه که موجب مشکلات اقتصادی و سیاسی در لبنان شده است، به خواسته‌های گروه‌های سیاسی برای تشکیل بزرگترین ائتلاف در کابینه باز می‌گردد.

نخست وزیر مکلف لبنان در ادامه وجود هرگونه دخالت خارجی برای ممانعت از تشکیل کابینه را تکذیب کرد و اظهار داشت: بر عکس انگیزه و حرکتی از خارج برای برقراری ثبات در لبنان وجود دارد.

حریری تاکید کرد: جامعه جهانی باید به دنبال تشکیل دولت باشد و عمل به نتایج کنفرانس سیدر را آغاز کند.

کنفرانس سیدر در آوریل گذشته با مشارکت ۵۰ کشور و موسسه مالی بین‌المللی در پاریس برگزار شد و بیروت در آن نشست توانست وام‌هایی به ارزش حدود ۱۰.۲ میلیارد دلار و هدایایی در حدود ۸۶۰ میلیون دلار به دست آورد.

این مقام لبنان در پایان گفت: کشورهای عربی همانند کشورهای غربی همگی به دنبال برقراری ثبات و آرامش در لبنان هستند زیرا چالش‌هایی که ما چه در سطح اقتصادی و چه منطقه‌ای و یا در رابطه با آوارگان با آنها مواجه هستیم، همگی چالش‌هایی جدی هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.